Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bra anlegg i originalbrønner(Mitsubishi Galant '94)


Anbefalte innlegg

Jepp, veit det. Men hadde håpet å klare meg uten forsterker. Det er så sinnsykt mye jobb og rot å montere det =/

 

OT: jeg koble fra batteriet om jeg skal bytte høyttalere, eller går det greit å gjøre det uten å koble av - såfremt tenninga er av?

 

Bare høytalerne går vel greit, så lenge tenninga osv er av.

Det er mer når du kobler med forsterkerne dine at du bør det. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kobler aldri av batteri når jeg monterer bilstereo. SKal mye til for å få støt av 12v så lenge du er forsiktig med å ikke komme anig karroseri med + ledningen. Er forresten veldig lite styr å montere forsterker i galant. Tok meg ca 1 time å koble opp forsterker, og 2-3 på å legge høyttaler kabler, skru alle høyttalere fast rett og montere alt usynlig.

btw. er ikke strøm i høyttalere så lenge tenning er av.

Lenke til kommentar

Bytta høyttalere foran, men ettersom det ikke er tett rundt dem, blir faen ikke lyden bedre! Så får åpne bak og se om det er mer potensiale der. Husker du hvor du la kablene? I midtkonsollen eller ved dørene?

 

Godt å høre at det ikke er strøm i dem når tenninga er av. Gjelder det samme for forsterker?

Lenke til kommentar

Hadde du komponentsett? :O Hvor satt du diskantene?

 

Blir nok vanskelig å lage en tett kasse. Er som du veit veldig, veldig trangt der inne! Veit dere omtrent hvor stor kasse skal 4" høyttalere ha? Kan jeg f.eks demontere et par PC-høyttalere(ca 0,3 L) og bruke kassene deres?

Lenke til kommentar

Hørte høyttalerne på Torshov, så jeg visste hva jeg gikk til mtp kvalitet. Forventet såklart ikke samme bassgengivelse i 4" som i Gladiator44-ene jeg har i stua, men hadde jo tenkt å slippe "pappeske-bass", slik som det var i de originale høyttalerne...

 

Vurderer som sagt å skru i fra hverandre et par gamle creative høyttalere jeg har liggende, og lime fast kassene bak 4" i bilen. Men får se hva det blir til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...