Gå til innhold

Trenger PC til gaming


Anbefalte innlegg

Noen av dere sitter nok nå å tenker: Har ikke gutten fått seg ny pc enda?

 

Svaret er nei. Har enda ikke lagt den nåværende dataen inn på finn, men nå som jeg ser at ting og tang faller inn på markedet (ihvertfall hos netshop), så tenker jeg å få solgt dataen min så kjapt som mulig.

 

Derfor har jeg nå prøvd å lage et oppsett som jeg syntes kan være tilpasset for mitt bruk.

Som noen av dere allerede vet så trenger jeg den til bl.annet CS:S og Modern Warfare 2,

2 spill som egentlig ikke krever så veldig mye?

 

Dataen trenger heller ikke å være så veldig fremtidsrettet,

fordi jeg aldri kommer til å oppgradere den senere. Dvs. at jeg

heller ikke trenger støtte for CrossFire/SLI.

 

Kabinett: Antec 900

 

Hovedkort: ASUS M4A785TD-EVO

 

CPU/Prosessor: AMD Phenom X4 945

 

GPU/Grafikkort: Sapphire HD 5770

 

Minne: Corsair TWIN3X 1600MHZ 4GB

 

PSU: Mist 550W

 

Harddisk: Samsung 500GB

 

DVD-brenner: Sony DVD-brenner AD7240 S

 

Passer alt dette sammen? Da tenker jeg mest på strømforsyning kontra skjermkortet,

og ellers alt det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt passer sammen. 550W er mer enn nok for skjermkortet (og resten av systemet for den saks skyld).

 

CoD:MW2 krever jo litt, men klart du kan spille det greit på et HD 5770-kort. Har selv et slikt og du kan spille greit på high settings (med høy oppløsning).

 

Ville heller kjøpt Gigabyte GA-770TA-UD3, men ikke noe i veien med oppsettet. Ville heller ikke brukt nesten 1000 kr på et slikt kabinett når man spinker og sparer på de fleste andre komponentene, men det er et bra kabinett - for all del.

 

Hvis du vil ha en PC som drar nye spill litt bedre/lengre, velg et av disse kabinettene: Lancool PC-K62 eller Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case. Bruk pengene du sparer til å oppgradere skjermkortet til PowerColor Radeon HD5850 1GB GDDR5.

 

Sliter du med å få solgt din nåværende maskin, kan du evt. legge ut specs her og høre hvorfor. :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg blitt forelsket i Antec 900 da, ved første øyekast, hehe.

Jeg vurderte Three hundred lenge, men jeg leste en rekke artikler, og da viste det

seg at mange klagde over at den kunne være veldig bråkete, er det noen som kan

bekrefte det?

 

Jeg har ikke hatt noe problem med å selge dataen fordi jeg har ikke

prøvd å selge den enda :p

Lenke til kommentar

Antec Three/Nine/Twelve Hundred er ikke spesielt designet for å isolere lyd, men for å kjøle godt - slik gaming-kabinetter skal.

 

Selv har jeg Lancool PC-K62, som jeg linket til, og det er utseendemessig ganske i samme gate som Antec Nine. Det er forholdsvis stille og vanvittig enkelt å bygge i. Elsker det virkelig. Ellers vet jeg ikke hvor mye utseendet har å si, men Fractal Design Miditower, "Define", Sort er et stilrent, meget godt dempet og rimelig kabinett. Kan være et alternativ.

Lenke til kommentar

Antec300 bråker ikke nevneverdig. Kabinettet koster jo ikke mange hundrelappene så viftene som følger med (2stk på 140mm og 1stk på 220mm såvidt jeg husker) durer litt på maks hastighet.

 

Ha derimot en ting klart. Med komponentene du tenker å innrede med vil du sjeldent ha behov for å kjøre viftene på noe annet enn minimum. Det du kommer til å høre mest av er skjermkortet og CPU-kjøler såfremt du ikke bytter til tredjeparts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...