Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke ut på internett med Win 7


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Har 2 bærbare pcer i huset. Den ene kommer jeg på nett med mens den andre har jeg ikke kommet meg på nett med siden i går.

 

Det har fungert helt fint frem til i går kveld. Virket rett og slett som om det bare sluttet å fungere.

Jeg har forsøkt og pinge vg.no noe jeg får gjort. Men når jeg åpner nettleser og startsiden min skal åpnes kommer det ikke opp noe som helst. IE og Firefox blir bare stående å søke i en lang lang stund.

Prøvde også å kjøre tracert vg.no men da ble forespørselen avbrutt. Har flushet dns og renew'et ip adressen min, men ingenting ser ut til å fungere.

 

Noen som kan ha peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv og skifte til openDNS sin DNS server, sjekk om det funker da, har selv hatt lignende problemer da har det hjulpet og enten bruke openDNS eller og skrive inn ISP sin manuelt!

her er openDNS:

1: 208.67.222.222

2: 208.67.220.220

 

håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

prøv og skifte til openDNS sin DNS server, sjekk om det funker da, har selv hatt lignende problemer da har det hjulpet og enten bruke openDNS eller og skrive inn ISP sin manuelt!

her er openDNS:

1: 208.67.222.222

2: 208.67.220.220

 

håper dette hjelper :)

 

Dette hjalp ikke desverre.

 

Nei jeg har ikke restartet router/modem. Trodde kanskje ikke at det er der feilen ligger ettersom jeg kommer på nett med den andre maskinen. Men jeg kan prøve det også ;)

Lenke til kommentar

prøv og skifte til openDNS sin DNS server, sjekk om det funker da, har selv hatt lignende problemer da har det hjulpet og enten bruke openDNS eller og skrive inn ISP sin manuelt!

her er openDNS:

1: 208.67.222.222

2: 208.67.220.220

 

håper dette hjelper :)

 

Dette hjalp ikke desverre.

 

Nei jeg har ikke restartet router/modem. Trodde kanskje ikke at det er der feilen ligger ettersom jeg kommer på nett med den andre maskinen. Men jeg kan prøve det også ;)

 

 

Hjalp heller ikke å reboote router/modem. Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti lignende problem forårsaket av Comodo Firewall.

Hvis man disabler Comodo så får du ikke opp IE,Firefox og MSN med melding om at Gateway ikke er tilgjengelig. Updates til antivirus etc klarer heller ikke å connecte mot server. Du kan fremdeles pinge og motta mail og Google Chrome fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti lignende problem forårsaket av Comodo Firewall.

Hvis man disabler Comodo så får du ikke opp IE,Firefox og MSN med melding om at Gateway ikke er tilgjengelig. Updates til antivirus etc klarer heller ikke å connecte mot server. Du kan fremdeles pinge og motta mail og Google Chrome fungerer.

 

Jeg kjører bare Windows firewall på maskina mi. Men kom på en ting i går. Skulle se på en YouTube film og fikk beskjed om at jeg måtte oppdatere Adobe Flash eller noe. Trykka på last ned, men igenting skjedde etter det og det var etter det at Internett ikke fungerte mer.

Kan den fil ha gjort noe utslag tror dere?

Lenke til kommentar

Problemer med proxy-innstillinger?

 

 

Jeg har ingen proxy på, å det har jeg heller aldri hatt. Så jeg tror ikke det er problemet nei.

 

Heisann!

 

Har vært borti at Proxy settings får IE og firefox til å henge.

 

Gå inn på Tools > Internet options > connections > lan settings

 

fjern "automatic detect settings."

 

 

Selv om du ikke bruker proxy, så kan den henge.. ;)

Lenke til kommentar

Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her.

Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt...

Lenke til kommentar

Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her.

Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt...

 

Neste jeg ville prøvd er å lage en ny bruker på pcen. Se om den nye brukeren har samme problemet. Hvis nei, da er det noe galt med profilen din. Hvis ja, da er det noe dypere.. :)

Lenke til kommentar

Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her.

Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt...

 

Hvilken fil var dette? Flash oppdaters ikke på denn måten lenger, så det høres veldig spesielt ut. Kjører du noen form for antivirus/anti-mallware? Det høres ut som du har fått inn noe uønsket på maskinen din som har tatt over/prøver å redirecte dine DNS-forespørsler. Det kan være snakk om et enkelt phising forsøk, men det kan også være noe mer alvorlig. Hvor fikk du lenken til denne vidoen? Antar det var en lenke du klikket på?

Lenke til kommentar

Nei, det virket heller ikke. Men tror dere at den fila med Flash kan ha gjort noe slik at jeg ikke kommer ut på nett med nettleseren? Sliter skikkelig med å finne ut hva som er galt her.

Har avinstallert IE og installert det på nytt men det hadde heller ingen effekt...

 

Hvilken fil var dette? Flash oppdaters ikke på denn måten lenger, så det høres veldig spesielt ut. Kjører du noen form for antivirus/anti-mallware? Det høres ut som du har fått inn noe uønsket på maskinen din som har tatt over/prøver å redirecte dine DNS-forespørsler. Det kan være snakk om et enkelt phising forsøk, men det kan også være noe mer alvorlig. Hvor fikk du lenken til denne vidoen? Antar det var en lenke du klikket på?

 

når vidoen kom opp fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppgradere. Og dum som jeg sikkert var trykket jeg på Yes og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte trykke kjør. Gjorde det og men ingenting skjedde. Fant linken på veggen til en kompis på Facebook.

Kjører Trend på maskina, men har ingen anti malware beskyttelse så vidt meg bekjent. En dere anbefaler at jeg prøver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...