Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal kjøre Wikipedia, holder det med webhotell da eller server?


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg ser at det er mulighet for å få "egen" wikipedia. Jeg skal ordne det til, mest for slektsgranskingen min, for å få en oversikt. Men siden det vil bli mange sider og mye besøk lurer jeg på om et webhotell i det hele tatt holder? Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et webhotell holder, ja. Det du skal sette opp heter ikke "wikipedia", men på folkemunne en wiki. Wikipedia og wiki.diskusjon.no kjører f.eks på platformen MediaWiki

 

one.com / web10.nu kan være greit nok, men om du vil ha kvalitet på webhostingsbiten så vil jeg anbefale deg subsys.no. Du får nesten la lommeboka bestemme det.

 

@Jungli: Vil tro de kjører PHP med safe mode-direktivet deaktivert, og ikke servere med PHP deaktivert.. :p

Lenke til kommentar

Et webhotell holder, ja. Det du skal sette opp heter ikke "wikipedia", men på folkemunne en wiki. Wikipedia og wiki.diskusjon.no kjører f.eks på platformen MediaWiki

 

one.com / web10.nu kan være greit nok, men om du vil ha kvalitet på webhostingsbiten så vil jeg anbefale deg subsys.no. Du får nesten la lommeboka bestemme det.

 

@Jungli: Vil tro de kjører PHP med safe mode-direktivet deaktivert, og ikke servere med PHP deaktivert.. :p

 

 

hahahaha mente safe mode daaaaa :tease: litt sent vettu.. jaa det hadde jo vært drit bra med php deaktivert :p

kjør HTML, folkens! :dribble::nei:

Lenke til kommentar

Ah ok :) Nå har jeg drøye 70 sider og må si at det henger veldig her, tar sin tid før siden kommer. Hender også at det ikke kommer noe heller, helt hvit side. Er det det "min wikipedia" henter data fra , som gjør? Antar at den er knytt opp mot en annen side eller noe, siden det kun tar så lang tid under /wiki siden min.

Lenke til kommentar

Ah ok :) Nå har jeg drøye 70 sider og må si at det henger veldig her, tar sin tid før siden kommer. Hender også at det ikke kommer noe heller, helt hvit side. Er det det "min wikipedia" henter data fra , som gjør? Antar at den er knytt opp mot en annen side eller noe, siden det kun tar så lang tid under /wiki siden min.

 

hmm.. hvilket webhotell valgte du? det er litt rart at det henger men MediaWiki henter artikkelene fra SQL base.. er det MediaWiki du bruker?

 

høres ut som sql databasen er treig, hvis alle andre siden fungerer og ikke bare wiki...

 

andre som vet, hva annet det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...