Gå til innhold

Hjelp til valg av allaround skjerm.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tidligere spurt om dette i maskinvaregruppen under skjermer, men har ikke fått svar, så jeg prøver meg her.

 

Jeg har fått et knakende godt tilbud på en NEC MULTISYNC EA231WMI 23# WIDE BLACK til 2899,- kr (normalpris ca. 3500,-). Jeg har tidligere sett på Samsung XL2370 og synes denne ser spennede uu i tillegg at den ligger på samme prisnivå.

 

Det jeg liker med NEC skjermen er mulighet for VESA tilkobling og IPS panelet. Jeg bruker i dag 2 stk. Dell U2410 på jobb og er svært fornøyd og NEC skjermen føler jeg er kanskje litt i samme område.

Jeg foretrekker også en matt overflate på skjermen og god ergonomi (høydejustering, rotasjon osv. som f.eks. Dell skjermene har).

 

Det jeg ikke liker med Samsung skjermen er manglende ergonomi og VESA tilkobling. I tillegg foretrekker jeg 16:10, mens begge disse skjermene har 16:9.

 

Uansett så håper jeg noen har erfaring med disse skjermene eller input å komme med siden jeg har store problemer med å velge (vinglepetter)... Jeg er også åpen for andre forslag og håper jeg kan holde meg under 3000,- kr.

 

Bruket er:

-Bildebehandling/ 3D modellering

-Normalt kontor/privat bruk

-Litt film

-Litt spilling

 

Takk for svar!

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har tidligere spurt om dette i maskinvaregruppen under skjermer, men har ikke fått svar, så jeg prøver meg her.

 

Jeg har fått et knakende godt tilbud på en NEC MULTISYNC EA231WMI 23# WIDE BLACK til 2899,- kr (normalpris ca. 3500,-). Jeg har tidligere sett på Samsung XL2370 og synes denne ser spennede uu i tillegg at den ligger på samme prisnivå.

 

Det jeg liker med NEC skjermen er mulighet for VESA tilkobling og IPS panelet. Jeg bruker i dag 2 stk. Dell U2410 på jobb og er svært fornøyd og NEC skjermen føler jeg er kanskje litt i samme område.

Jeg foretrekker også en matt overflate på skjermen og god ergonomi (høydejustering, rotasjon osv. som f.eks. Dell skjermene har).

 

Det jeg ikke liker med Samsung skjermen er manglende ergonomi og VESA tilkobling. I tillegg foretrekker jeg 16:10, mens begge disse skjermene har 16:9.

 

Uansett så håper jeg noen har erfaring med disse skjermene eller input å komme med siden jeg har store problemer med å velge (vinglepetter)... Jeg er også åpen for andre forslag og håper jeg kan holde meg under 3000,- kr.

 

Bruket er:

-Bildebehandling/ 3D modellering

-Normalt kontor/privat bruk

-Litt film

-Litt spilling

 

Takk for svar!

 

Ta en titt på denne

 

Her har du en 24" Full HD LED skjerm med kun 2ms respons. Det her er en syk skjerm og anbefales av meg på det sterkeste

Lenke til kommentar

Den skjermen har jo ikke VESA, såvidt litt tilt og ikke høydejustering. Den har heller ikke 16:10 eller IPS panel og har dårlig lysstyrke.

 

Det virker ut som den er lik Samsung XL2370 på flere måter, men mangler noen av kvalitetene som XL2370 har.

 

Det jeg er på jakt etter er egentlig en skjerm med IPS panel som NEC skjermen eller tilsvarende bilde uten "backlight bleed" og gode ergonomiske egenskaper. Mulig jeg ikke klarer å finne en og ut med en ekstra tusenlapp for Dell U2410.

 

Dell 2209WA virker interessant og kunne i grunnen tenk meg en eller to men oppløsningen er litt lav for min del...

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Den skjermen har jo ikke VESA, såvidt litt tilt og ikke høydejustering. Den har heller ikke 16:10 eller IPS panel og har dårlig lysstyrke.

 

Det virker ut som den er lik Samsung XL2370 på flere måter, men mangler noen av kvalitetene som XL2370 har.

 

Det jeg er på jakt etter er egentlig en skjerm med IPS panel som NEC skjermen eller tilsvarende bilde uten "backlight bleed" og gode ergonomiske egenskaper. Mulig jeg ikke klarer å finne en og ut med en ekstra tusenlapp for Dell U2410.

 

Dell 2209WA virker interessant og kunne i grunnen tenk meg en eller to men oppløsningen er litt lav for min del...

 

Jeg hvis du faktisk skal ha alt det, så hadde jeg nok også anbefalt Dell U2410

 

Den er litt dyr da, men dell leverer jo ikke noe annet kvalitet

Lenke til kommentar

Haha, jeg ser tråden og tenker "Yes, endelig en ordentlig sjanse for å profilere nye yndlingsskjermen min", så har du to stk U2410 på jobb allerede. Tror du skal lete lenge etter en skjerm som yter tilsvarende, i noenlunde samme prisklasse. Når 16:10 i tillegg er ett av kriteriene har jeg, etter mange timers leting, faktisk ikke kommet over noe i nærheten. Eneste unntak er kanskje denne fra HP, men siden jeg har småguffen erfaring med HP-skjermer endte jeg opp med Dell. Synes heller ikke den er like lekker som U2410 :love:

 

Edit: Dustinhome fortjener forøvrig stor ros for å ha fine skjermalternativer, med godt utvalg og gode priser - selv på 24"+ med både IPS-panel og 16:10. Litt morsomt å se at U2410 koster nesten 2000 kroner mer om man handler direkte hos Dell.

Endret av gaasart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...