Gå til innhold

Kraftig ''laggspike'' av å til


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nye deler til datamaskinen min, egentlig bare for å kunne spille Battlefield: Bad Comapny 2 på høyeste kvalitet.

 

Skjermkort: XFX Radeon HD 5850 1gb

Prosessor: AMD Phenom II X4

Minne: 8GB dd3 ram, 1333Hz

Hobudkort: Husker ikke helt navnet.. Var ett ganske billig ett for 765 KR.

 

Hva kan problemet være? Spillet fryser ikke akkurat, men det er sånn det plutselig begynner å LAGGE SYKT, så jeg ikke kan bevege meg eller noe, virker som FPS'en dropped ned på 1-3 elns, det varer bare i noen få sekunder men er fortsatt utrolig irriterende! Jeg spiller på high på alt, og høyeste resolution men merker ikke noe gale til vanlig

 

Edit: Jeg har Windows 7 Ultimate 64Bit

Endret av Kiperberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bror min hadde samme problemet :-) Jeg løste det ved å legge ny kjølepasta på prosessoren.

 

Last ned SpeedFan og sjekk temperaturene før, midt i og etter laggspikes. Jeg gjetter på at prosessoren er problemet.

 

(Han har også AMD prosessor)

 

 

Lenke til kommentar

Kan godt mulig det er tempratur. Jeg har faktisk ikke noen skikkelige vifter. Har bare selve viften til prosessoren, og det på skjermkortet. Er også en stor vifte på siden av kabinettet da. Kjølepasta kan ikke jeg tenke er problemet? Det var jo allerede på når den kom, er bare noen få dager siden jeg bygget maskinen. Hvordan kan det være skjermdriveren? Spillet kjører jo helt perfekt, utenom når de øyeblikkene med massive lagg kommer

Lenke til kommentar

Min kjære bror oppdaget lagg nøyaktig slik du beskriver den fra dag 1 da jeg bygde PCen hans. Vi skjønte ikke hva problemet var før vi så temperaturen på prosessoren hans i SpeedFan. Kjølepastaen som følger med prosessoren er rett og slett elendig.

 

Jeg har hatt en pen tube kjølepasta som har vart i flere år, og den samme tuben brukte jeg til å bytte kjølepasta på prosessorvifta hans. Temperaturen sank drastisk og all lagg forsvant for alltid.

 

Med tanke på hvor lik situasjonene er er jeg ganske sikker på at du har samme problemet. Sjekk SpeedFan, du :D

 

Just saying :-)

 

 

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er noen fare for helsa til PCen din. Bror min sin PC lagget i månedsvis før jeg fikk tillatelse til å gjøre noe med det.

 

Kjølepasta er ikke noe dyrt.

 

Her er en tube kjølepasta på komplett.no

 

Å skifte kjølepasta er enkle saker, men det er fortsatt en risiko for PCen din. Spesielt om du ikke vet hva du gjør. Få heller en erfaren person til å gjøre det for deg, eller fortsett på egen risiko :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...