Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen restarter av seg selv


Anbefalte innlegg

Helt uten mål og mening.

 

En ny Acer Aspire kjøpt i høst, og det skjer som regel 1-2 ganger hver dag når jeg bruker maskina en del. Kan skje når som helst, men som oftest ikke før 2-3 timer. Bruker veld maskina kanskje 4-6 timer daglig i gjennomsnitt. Altså hver 2-3 time må den restarte seg.

 

På maskina bruker jeg å ha mange faner oppe med forskjellig, kjører også noen byproxy programmer og spiller litt nettpoker eller andre spill. Men jeg har aldri helt funnet noen klar tendens til når det skjer.

 

AVG og Ad Aware er up to date og maskina er scanna. CCleaner også. Uten noen forbedring.

 

Kan det ha noe med strømmen kanskje? Jeg bruker alltid å ha strøm tilkoblet og en stund trodde jeg også kunne skje fordi den hadde fått får mye strøm over lang tid, men det har også skjedd uten at den har lada.

 

Alle erfaringer eller kunnskaper om dette vil jeg være veldig taknemlig for å få høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

w7 7600Build?:p

 

Hehe.

Jeg har samme problem. men med en X58 i7920,6GB ram, win7 64.

Det pussige er at det er et stort antall personer som melder om samme problem. Maskinen bare stopper og begynner start etter et sekund. Etter BIOS er lastet, spør den om windows skal starte som normalt. For et par uker siden slettet jeg et eller annet i vedlikeholdsplanleggeren, men etter noen dager startet det på nytt.

Jeg har ikke lagt inn en ny BIOS versjon ennå, da jeg er litt usikker på hvordan jeg skal flashe. (ikke floppy disc og HD er ntfs.)

 

Kanskje trådstarter burde sjekke BIOS?

Lenke til kommentar

Helt uten mål og mening.

 

En ny Acer Aspire kjøpt i høst, og det skjer som regel 1-2 ganger hver dag når jeg bruker maskina en del. Kan skje når som helst, men som oftest ikke før 2-3 timer. Bruker veld maskina kanskje 4-6 timer daglig i gjennomsnitt. Altså hver 2-3 time må den restarte seg.

 

På maskina bruker jeg å ha mange faner oppe med forskjellig, kjører også noen byproxy programmer og spiller litt nettpoker eller andre spill. Men jeg har aldri helt funnet noen klar tendens til når det skjer.

 

AVG og Ad Aware er up to date og maskina er scanna. CCleaner også. Uten noen forbedring.

 

Kan det ha noe med strømmen kanskje? Jeg bruker alltid å ha strøm tilkoblet og en stund trodde jeg også kunne skje fordi den hadde fått får mye strøm over lang tid, men det har også skjedd uten at den har lada.

 

Alle erfaringer eller kunnskaper om dette vil jeg være veldig taknemlig for å få høre.

kan være værmeproblemer ågså!!før varm dator så slår den seg av!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...