Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netgear kobler fra to av tre maskiner..


Anbefalte innlegg

Jeg har en Netgear WPN824v2 som til tider kobler fra to av tre maskiner i nettverket mitt. Det er tilfeldig hvem som sitter igjen med nettverksforbindelsen..det jeg må gjøre for å rette opp problemet er å logge meg inn på ruteren og skrive inn passordet på nytt og klikke "apply"...deretter kommer alle på nett igjen..hva i all verden er det som skjer? Det har skjedd over en lengre periode, uansett om jeg bruker Vista eller Windows 7..nå bruker jeg Windows 7 på alle tre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det er vel ett annet nummer på det routermodemet :-)

 

 

 

Logg deg inn på Netgear. 192.168.1.1 (?).

1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.x og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10.

 

(Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse "ruteren" i etterkant av at DHCP er slått av)

 

2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren.

 

3) Ethernetkabelen som kommer fra rutermodem skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren.

 

 

 

 

Du har nå et felles nettverk som får ipadresser fra routermodemet.

 

 

 

 

10.0.0.1 er routermodem

 

10.0.0.10 er trådløsrouter

 

10.0.0.x er PC.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Du må uansett ha internett på routermodemet før du kan få resten til å fungere.

 

Prøv å koble deg direkte til modemet i første omgang.

Jeg bruker kabel direkte fra rutermodemet nå, men får det fremdeles ikke til å fungere..Jeg har kontakt med modemet og kan logge meg inn på det, men jeg klarer ikke å opprette noen forbindelse til internett..

Endret av krutselno
Lenke til kommentar

Dette vises inne på ruteren:

 

 

TypeA_1

 

Vis mer...

 

Link Status: Nedkoblet

type: PPPoA

Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker

Feil i Internettforbindelse

TypeA_2

 

Vis mer...

 

Link Status: Nedkoblet

type: PPPoA

Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker

Feil i Internettforbindelse

TypeA_3

 

Vis mer...

 

Link Status: Nedkoblet

type: PPPoA

Siste feilmelding: Autentisering feilet

Feil i Internettforbindelse

TypeB_1

 

Vis mer...

 

Link Status: Nedkoblet

type: PPPoE

Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker

Lenke til kommentar

Har sett overalt på internett og det ser ut som om jeg bare skal aktivere det etter en reset, noe jeg har gjort...

Det rare er at alle lampene lyser...power selvfølgelig, ethernet, og DSL, og det betyr jo at linjen fra modemet til NGT skal være i orden...men jeg kommmer meg jo ikke på nett, takk for at naboen har et ubeskyttet nettverk selv om det er veldig veldig tregt kommer jeg meg jo på nett... får prøve å ringe NGT i morra når de har oppe..

Lenke til kommentar

Manglet et brukernavn og passord som ikke fulgte med da jeg fikk levert utstyret fra NGT eller som sto inn på sidene "mine" hos Nextgentel...står heller ingenting om det på kundesidene deres, men er vel en grunn for at de har et proff abb med dyr tlf support, hvis du gjør noen endring MÅ du ringe og betale 14 kroner minuttet fordi de ikke har levert nok informasjon i utgangspunktet...

Lenke til kommentar

Brukernavnet var kundenummeret med noen små modifikasjoner...som var ganske vanskelig å gjette hvis man ikke visste hvordan..

 

Legge til P foran

fjerne tall nummer to og trekke fra 10000 hadde de skrevet det på arket mitt i stedet for å skrive at ved en evt aktivering av ruter må jeg bruke mitt kundenr så hadde det ikke vært noe problem...men....

 

Siden min ruter i følge deg er en møkkaruter :) Har du noe forslag til en grei en? Trenger bare en som takler 3 pcr på nett samtidig...uten at den koster skjorta.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...