Gå til innhold

Bredbånd fungerer ikke lenger, vet ikke hvorfor..


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal skifte bredbåndsleverandør fra Ventelo til NextGenTel, og jeg hentet idag ut ruteren som de sendte. Når jeg kom hjem prøvde jeg å sette den opp, men så fant jeg ut at dette ikke kom til å fungere før installasjonsdatoen om litt over en uke fra nå. Så jeg koblet naturligvis tilbake til det gamle oppsettet, som nå plutselig ikke funket lenger. Jeg kontaktet kundeservice gjennom chattesystemet, men mistet selvfølgelig nettet selv om jeg nå er koblet direkte til modemet. Jeg skulle helst ha ringt, men jeg har selvfølgelig bredbåndstelefon, som ikke fungerer, og telefonen min er selvfølgelig sendt inn på service. Nå sitter jeg fint i det!

 

Noen som har noen forslag på hvorfor dette kan ha skjedd? Alt er koblet helt riktig, får sporadisk internett-tilkobling på en maskin, hvorav to andre maskiner bare får begrenset tilkobling.

 

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk den lokale IP-adressen til den maskinen som kommer på nett. Om det er den samme som den eksterne, så har du et problem med NAT, som kort fortalt gjør at du kun har én IP-adresse å dele ut (den offentlige) og derfor kun kan ha én enhet på nett samtidig. Sjekk innstillingene til routeren (og spesielt om du faktisk er koblet gjennom en router).

Lenke til kommentar

du klarte jo og skrive dette innlegget, da har du jo internett.. Problem solved

 

Hvorfor sitte på et forum for å skrive idiotiske svar? Winner :thumbup:

 

Sjekk den lokale IP-adressen til den maskinen som kommer på nett. Om det er den samme som den eksterne, så har du et problem med NAT, som kort fortalt gjør at du kun har én IP-adresse å dele ut (den offentlige) og derfor kun kan ha én enhet på nett samtidig. Sjekk innstillingene til routeren (og spesielt om du faktisk er koblet gjennom en router).

 

Vel jeg fant det ut, har bare glemt å sjekke her. Tror det har noe å gjøre med at jeg har fått statisk ip fra min isp, og ved å resette ruteren/bytte modem, ble noen instillinger lettere forvirret. Starta alt på nytt, endret i instillingene og det funket:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...