Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg slå opp?


Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Jeg fikk nylig kjæreste, offisielt en måned siden forige uke.

Etter å ha vært mye sammen siden desember, snakket mye med hverandre, kysset og hatt det utrolig fint sammen ble vi sammen for en måned siden.

 

Jeg er 17 år, og dette er mitt første forhold, min første sexpartner og jenta er egentlig utrolig bra! Attraktiv, smart, morsom, egentlig alt jeg var ute etter. Og i desember når vi "begynnte" for fullt var hun alt jeg ville ha.

 

Problemet er at jeg er så usikker på det hele! Usikker på om alt er feil! Jeg føler meg ikke så forelsket som jeg har vært i andre jenter tidligere, og på tross av at jenta egentlig er helt perfekt, føler jeg at noe er helt feil!

 

Jeg har egentlig følt det sånn lenge, følt at følelsene virkelig ville komme etterhvert og at denne usikkerheten egentlig bare var nervøsitet og kalde føtter. Men etter som tiden går tenker jeg mer og mer at de følelsene aldri vil komme! Jeg klarer nesten ikke tenke på annet, er det virkelig normalt å hele tiden tenke på hvordan man skal slå opp?

Jeg føler meg så dum! At jeg virkelig har driti meg ut! Hvordan kunne jeg innlede et forhold med ei jente jeg ikke var sikker på at jeg ville være i et forhold med?

 

Jeg føler meg også så slem for i det hele tatt å tenke på dette. Hun sender meg meldinger der hun sier hvor utrolig glad hun er i meg, hvor mye jeg betyr for henne og hvor utrolig forelsket hun er! Hun er virkelig hodestups forelsket i meg! Og for hver melding jeg får, føler jeg at jeg må svare på samme måte! Jeg sier at hun er alt jeg vil ha, at hun er perfekt og at jeg er SÅ forelsket! Løgn alt sammen! Tror jeg.

 

For hva skal man gjøre? Det er jo ingen mellomting! Jo mer intens og seriøs hun blir må jeg jo følge på! Men jeg orker ikke holde på slik lengre!

 

Dette er egentlig bare flaut, drite seg ut slik! Er redd for hva alle andre skal si om jeg slår opp etter "bare" en måned, og det uten noen god grunn i det hele tatt!

 

Vet ikke hvorfor, men alt føles bare helt feil, det er ikke dette jeg vil! For noen måneder siden trodde jeg det, men jo lenger det går desto mer sikker blir jeg på at det ikke er det i det hele tatt!

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Usikker

Men jeg er i bunn og grunn meg selv! Jeg prøver ikke være den hun vil ha, jeg ER den hun vil ha. Men jeg føler fortsatt jeg må svare på samme måte når hun sier slike ting til/om meg.

Lenke til kommentar

Dere to er tydeligvis ikke på samme sted i forholdet, og det bør dere være i og med at forholdet er så nytt. Det er ingen vits for dere å være sammen, dersom den ene er på level 10, mens den andre bare er på level 7. If you catch my drift...

 

Var jeg deg ville jeg hatt dårligere samvittighet hvis jeg fortsatte å være sammen med den personen. Den personen du er sammen med, forventer av deg at du skal være på samme plass som henne. Da blir det feil, og egentlig uomtenksomt å holde på forholdet. Dere skal egentlig være i den fasen nå hvor dere er helt nyforelsket i hverandre, og kan ikke få sagt "glad i deg" nok ganger. Hvis du ikke føler det sånn, er det ingen vits å fortsette å være sammen.

 

Dere har ikke vært sammen lenge nok til at du er en kjempe stor del av livet hennes, og det vil derfor være rimelig lett for henne å gå videre. Hvis du derimot venter noen måneder med å slå opp, gjør du det vanskeligere for henne å gi slipp på deg og gå videre, og det blir vanskeligere for deg å gjøre det slutt.

Lenke til kommentar

Dersom du bare er 17 år vil jeg si du tenker for mye. Gå vider...

 

Dersom du er langt eldre : Man skriver ikke slike innlegg uten man er dødsforelsket. Vi menn er flnke til å finne andr ord på det. Men tro det eller ei: Du er avhemgig av henne.

Jeg her vært der

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Ohhmyyyy: Takk, det var egentlig det jeg ville høre, men det å slå opp når jeg vet jeg betyr så mye for henne er utrolig vanskelig!

 

Tor: Jeg er 17 år ja.

Lenke til kommentar

Minner bittelitt om mitt første forhold. Jeg hadde utrolig lyst på en kjæreste, og da den jenta dukket opp, så tok jeg sjansen. Tok det første og beste jeg fant mao. Det svidde jeg meg skikkelig på, noe det høres ut som at du kan gjøre også, dersom du må tvinge følelsene fram for å bygge noe som helst emosjonalitet i forholdet.

 

Det jeg aldri gjorde, men som jeg har angret sykt på i ettertid, er å si fra til dama di, og så stoppe opp litt. Som du skriver, så er hun din første, og da er det ikke lurt å gå for fort fram. Noe sier meg at det har skjedd her. Ta det mer med ro, og vær ærlig om hva du føler (prøv å unngå en stor "samtale om følelser" tho).

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Jeg har egentlig ikke noe behov for å bremse det opp, jeg vil helt ut av dette. En stund følte jeg jeg ventet på en rekke følelser som jeg trodde ville komme etterhvert, men nå innser jeg at de aldri vil komme.

 

Hvorfor ikke noen samtale om følelser?

 

Siden hun er min første kjæreste, blir dette åpenbart også første gang jeg slår opp med noen. Noe jeg burde tenke på eller måter jeg burde gjøre det på i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

Ja, da burde du slå opp før det går helt galt. Det er ihvertfall bra at du tenker over dette og snakker ut om det på et forum.

 

Hvis du skal slå opp med hun, så burde du for det første ha baller til å gjøre det ansikt til ansikt, med mindre hun har gitt hint om at hun vil unngå slikt. Det er første bud.

 

Andre bud er å høre på hva hun evt. har å si, og å svare på de spørsmålene hun evt. måtte ha. Men ikke la deg "lure" til å fortsette forholdet dersom du ikke ønsker det. Har du ikke fått følelser for hun enda, så har du ikke det.

 

Vær også varsom med ordene dine. Ikke si noe mer sårende enn at du slår opp med hun, for da er hun sannsynligvis knust sønder og sammen allerede. Det er kanskje ikke kjempesnilt av meg å skrive det, men du må være forberedt på mye tårer og sorg. Vær derfor for hun i starten, men ikke gi næring til følelsene hennes ved at du hele tiden lar hun ha deg ved seg, for da tar det sannsynligvis mye lengre tid for hun å komme over deg. La vennene hennes ta seg mest av den delen.

 

Har egentlig ikke noen særlig flere råd. Håper derimot det vil gå bra med dere begge to framover.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Tall for veldig gode råd, kommer til å si det til henne snart.

 

Vet det kommer til å bli tungt, spesiellt fordi hun går på skolen min og jeg har 10 timer med henne i uka.

 

Ser at det bare er bedre jo tidligere det blir.

Lenke til kommentar

Huff, det du skriver er akuratt slik jeg har det. Jeg har vert ilag med dama i 7 måneder nå, og det har ikke vert sånn hele tiden. Har selvfølgelig ikke gått rundt i 7 måneder og bare tenkt at jeg gjør dette fordi jeg ikke vil såre hun. Vi har hatt det veldig bra sammen.

 

Men de siste vekene har veldig mange tanker komt opp om dette er virkelig det rette. Føler meg veldig usikker på om jeg liker hun like godt som før, og mange tanker dukker opp om jeg virkelig har lyst å fortsette dette.

 

Jeg klarer nesten ikke tenke på annet, er det virkelig normalt å hele tiden tenke på hvordan man skal slå opp?

 

Har akuratt samme tankene. Greier ikke å få dem ut av hodet og det er forferdelig.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Hold deg i forholdet for nå. Selvom man ikke elsker en jente kan det være utrolig godt å ha en partner du kan gjøre alt med.

 

Jeg føler det blir veldig feil når jeg ikke har noen interesse i å fortsette forholdet, jo lenger det går jo værre blir det.

 

Huff, det du skriver er akuratt slik jeg har det. Jeg har vert ilag med dama i 7 måneder nå, og det har ikke vert sånn hele tiden. Har selvfølgelig ikke gått rundt i 7 måneder og bare tenkt at jeg gjør dette fordi jeg ikke vil såre hun. Vi har hatt det veldig bra sammen.

 

Men de siste vekene har veldig mange tanker komt opp om dette er virkelig det rette. Føler meg veldig usikker på om jeg liker hun like godt som før, og mange tanker dukker opp om jeg virkelig har lyst å fortsette dette.

 

Jeg klarer nesten ikke tenke på annet, er det virkelig normalt å hele tiden tenke på hvordan man skal slå opp?

 

Har akuratt samme tankene. Greier ikke å få dem ut av hodet og det er forferdelig.

 

Fint å høre at det er noen som har det som meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...