Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lei av skole, hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Går nå i 10.klasse, siste halvdel av året. Er ikke lenge igjen, og det burde vært enkelt og greit å bare fullføre, uten problem.

Men for meg, så er det ikke det. Jeg er mildt sagt dritt lei av hele skolen, ikke gjør jeg lekser, gjør ingen ting i timene.

Føler rett og slett at jeg ikke har noe utnytte av det. Fagmessig så ligger jeg sånn midt på treet. Ca. 4 i snitt.

Men har driti meg ut å har klart å fått nedsatt i orden og oppførsel, noe som sikkert har kommet fordi jeg er lei skola.

 

Hvordan skal jeg klare å få motivasjon til å stå ut siste delen av året?

 

Jeg vet heller ikke hvordan det blir til neste år, med tanke på videregående. Har søkt, men vist det er like ille som det er nå, så ser jeg ikke vitsen med å ta 3 nye år til.

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av egen erfaring kan jeg gi den noen råd som har fungert svært godt for meg. Og det er ganske enkelt å ha et mål. Ha et mål for hva du vil oppnå med skolen. Hvis du bare går på skolen, dag ut og dag inn, uten noen idè om hva du vil bli eller hva du vil gjøre for resten av livet, føles det hele litt nyttesløst. Hvis du derimot finner ut noen yrker du kunne tenkt deg å hatt etter du har fullført skolen, og du vet hva som trengs av deg for å fullføre det målet, er det lettere å jobbe mot målet. Da vil du se en mening i å gå på skolen hver dag, og å opprettholde et godt snitt og gode karakterer.

Lenke til kommentar

Folkens! Jeg har akkurat samme problem som trådstarter . . . dag ut og dag inn går jeg på skolen og kjeder livet av meg . . . i motsettning til trådstarter gjør jeg leksene og har ikke nedsatt oppførsel :p Men herregud . . . det hoper seg opp med lekser . . . jeg går etter konseptet "her tar vi 1 dag av gangen" mendet funker ikke så bra for vi får en del lekser, men klarer å gjøre de selv om det fort blir lange kvelder.

 

Jeg har egentlig lyst til å bli musiker og karakteren min i musikk er 5 . . . de andre karakterene mine er stort sett 4 og noen 5ere her og der. Problemet er at den skolen som tilbyr musikk rundt meg har så dårlig community at selv de som gikk der sa jeg ikke burde gå der.Jeg har da istedet søkt på Medier og kommunikasjon til vidregående neste skoleår :)

 

Men ikke skjønner jeg hvorfor jeg gidder å gjøre alle leksene . . . vi har minst 1 prøve og 1 prosjekt for uka . . . tror lærerne da at vi gidder å jobbe så forbanna mye med de når vi kan forbedre karakteren uka etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...