Gå til innhold

Ny TV til stuen. Ca 18.000, Min 46"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett en del etter ny tv i det siste og jeg er rett og slett "lost" klarer ikke å finne ut nøyaktig hva jeg skal se etter når jeg leter etter en tv.

 

Tven skal være Minimum 46"

 

Jeg tenker å bruke opptil 18000 kroner på den.

 

Tenker mest å kjøpe en LED tv, men lurer på om dette faktisk har noe å si på bildekvaliteten eller om det rett og slett er størrelsen det går på. Design på tven er egentlig ikke relevant. Tven må ha minimum 2 HDMI innganger.

 

Tv'en skal først og fremst være avspiller av HD material fra PS3 og PC, så må derfor være 1080p.

 

Tven kommer til å bli mest brukt med PC, derfor viktig at den fungerer bra med PC, har hørt noe om 1x1 pixelmapping, men har ikke satt meg inn i hvordan dette fungerer.

 

 

Er det noen som har noen råd til hvilken tv jeg skal velge? Noen gode nettsider hvor jeg kan lese litt om forskjellige teknologier slik at jeg kan sette meg inn i det før jeg evt velger en tv.

 

Er skeptisk til å velge en plasma skjerm da jeg ved gjentatte ganger lar tven stå med for ekselpem skrivebordet som bakgrunn i flere timer, hvordan er det med plasma i hennhold til innbrenning disse dager?

 

Ikke vær redd for å anbefale tver under prisklassen, kriteriet er at det er en tv som passer til mitt bruksområdet, ikke at det er dyrt.

 

På forhånd takk for respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er en fan av samsung slim led serien =) disse er jo tynne og fine som helst

ta en titt på denne:

 

Samsung UE46B7070 - 46" Crystal TV LCD-TV - 100Hz - widescreen - 1080 p (FullHD) - LED-bakgrunnsbelysningsteknologi - HD ready

 

teknisk data finner du på siden

 

Produktinfo Samsung UE46B7070:

 

LED-TV er det naturlige valget for deg som vil ha en elegant, tynn og miljømerket TV med suveren bildekvalitet. LED gir en utrolig bildeopplevelse med uovertruffen briljans, fargemetning og kontrastomfang. Lysdiodene inneholder ingen miljøfarlige stoffer, og de forbruker inntil 40% mindre energi enn en vanlig LCD-TV. En annen fordel med LED-TV er den ultratynne designen. Ultra Slim Samsung Crystal TV er 3 cm tynn og er like enkel å montere på veggen som å henge opp et bilde. Med funksjonen [email protected] kan du blant annet se på YouTube direkte på TV-en, eller la TV-en kommunisere trådløst med andre digitale enheter via DLNA. Du kan også se på en film du har lagret på et USB-minne, og nyte forhåndslagret materiale som oppskrifter, spill og trening.

 

Ved å koble TV-en til Internett kan du enkelt se på videoklipp fra YouTube direkte på TV-en. Du kan også få tilgang til Yahoo og Flickr og få informasjon om været, sport og nyheter med internet@TV. Tjenesten oppdateres kontinuerlig med nye Widgets som du enkelt kan laste ned direkte til TV-en. Internet@TV fungerer også trådløst med en USB-adapter (kjøpes separat).

 

Koble til dine eksterne enheter via USB 2.0 og opplev bilder, filmklipp og musikk direkte på TV-en. Med denne funksjonen kan du se på videofilmer som du har lagret på et USB-minne direkte på TV-en. USB 2.0 Movie støtter de fleste filformater, og styres enkelt via fjernkontrollen.

 

Med 7-serien medfølger en ekstra fjernkontroll, formet som en strandsten. Dette gjør kontrollen til en praktisk og vakker innredningsdetalj i hjemmet ditt.

 

Med mykere former og en gjennomsiktig fot har Samsungs Crystal TV-design blitt enda vakrere. De karakteristiske, smekre linjene og fargeskiftningene dominerer fortsatt designen, og gir sammen med det gjennomsiktige stativet en følelse av at TV-en svever.

 

UE46B7070 har forhåndsinstallert innhold som du enkelt får tilgang til med et trykk på fjernkontrollen. Du kan enkelt starte et bildespill, se oppskrifter, spille kort eller kjøre forskjellige treningsprogram.

 

DLNA gjør det mulig for TV-en din å kommunisere med andre DLNA-enheter i hjemmenettverket ditt, som for eksempel datamaskinen din. Via den vanlige fjernkontrollen kan du enkelt se filmer og bilder og høre musikk direkte på TV-en, selv om datamaskinen din er plassert i et annet rom i huset. Med en USB-adapter, som selges separat, fungerer dette også trådløst.

 

Samsungs Ultra Slim LED er opptil 70% tynnere enn en tradisjonell LCD-TV. Det er på grunn av den nye LED-teknologien at TV-en kan bli så tynn som 3 cm.

 

100 Hz Motion Plus gir en behagelig seeropplevelse ved å beregne bevegelser og skape nye bilderuter. Med 100 Hz Motion Plus behøver du ikke bekymre deg for uklare og uskarpe bilder, selv ved raske bevegelser beholder bildene sin skarphet.

 

UE46B7070 har hele 4 HDMI som garanterer deg perfekte tilkoblinger, helt digitalt. En av tilkoblingene sitter lett tilgjengelig på siden av TV-en.

 

UE46B7070 har en innebygd digital-TV-mottaker godkjent for både Boxer (dvb-t) og Com Hem (dvb-c). Dessuten er den klar til å ta imot TV- og HDTV-signaler i MPEG4 for Boxer. For å se de digitale betalingskanalene behøver du en CA-modul og et programkort (kjøpes separat).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...