Gå til innhold

Tar sykt lang tid å kopiere filer fra et sted til et annet...


Anbefalte innlegg

Driver for tiden og legger inn mods til spillet GTR EVO. Laster ned masse mods i én mappe, og legger én og én over i en ny mappe som jeg kaller innstallerte mods, for å vite hva som faktisk er innstallert og ikke. I tillegg har jeg en mappe jeg kaller for backup, som jeg tar kopi av samtlige filer i spillmappa og legger over, så jeg slipper å innstallere hele spillet på nytt, for å rette opp i mulig bugs som har skjedd med kjipe mods, som jo forekommer til tider.

 

Saken er bare den, at spill mappa ligger i program files på C-disken, og backup-mappa ligger på skrivebordet, også på C-disken. Alle filene er litt over 4GB, og ja det er masse små filer, men det tar rundt 30min og kopiere disse fra program files, til en mappe på skrivebordet. Dette gikk veldig mye kjappere i XP, så jeg lurer altså på hvor feilen ligger.

 

Dette gjelder ikke kun dette tilfellet, jeg har opplevd det samme hva gjelder andre flytting av filer rundt om på maskinen.

 

Har skrudd av alt av strømsparing og sleepmode til disker og system round about, så dette skal altså ikke være innsalgsgivende. maskinen min(sjekk profil) er relativt uptodate, så den skal ikke være synderen tror nå jeg.

 

noen forslag ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke aktuelt. Jeg lurer på hva Windows 7 gjør som fungerte i XP.

 

Kopierte nå nettopp en fil fra C disken på 142MB til et annet sted på samme disk, og det tok et halvt minutt.

Jeg er ganske sikker på at dette er OS relatert og innstillinger, ikke min maskin, for den er up-to-date.

 

Har 2 ganger 150GB Raptor 10000rpm disker i Raid 0, med default striping, så det skal pokker meg gå kjappere enn dette. I XP gikk det på 0 komma null.

 

Jeg er ikke på jakt etter noen som skal analysere mine data, men en som kan si meg hva Windows 7 gjør, så dette skjer...

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Mulig jeg husker en smule feil, men har ikke dette alltid tatt lang tid med SÅ mange filer du prøver å kopiere i XP også? Ihvertfall om disken i utgangspunktet er noe fragmentert. Lesearmen må da flytte seg en milliard ganger for å få til det der..?

 

Det er jo dømt til å feile. Hva med å klippe ut istedenfor ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Klippe ut ?

 

Isted prøvde jeg å kopiere et musikkalbum på 13 filer i en mappe, som var på 142MB, fra et sted til et annet. Det tok et halvt minutt. Det gjorde det pokker meg ikke i XP, det kan jeg love deg :roll:

 

Tok en sjekk av C partisjonen nå forøvrig.

 

54% ledig plass. 3% fragmenterte filer.

 

Burde holde det, eller... og jeg nevner igjen: 2 ganger 150GB Raptor 10.000rpm disker i Raid 0 med default striping.

Resten av min maskinvare ser du i min profil, og jeg kjører Windows 7 Ultimate 64bit Engelsk fullversjon (Betalt)

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...