Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med nybygget datamaskin


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skiftet ut skjermkortet, prosessoren, hovudkortet og rambrikkene mine. Når jeg var ferdig formaterte jeg og installerte windows 7 på nytt. Men det virker så det er noe gale med skjermkortet. På run -> dxdiag -> display står det att navn på device er Standard VGA Graphics Adapter og att Main Driver er vga. Er dette rett? Dataen virker litt treg åsann også

 

Og baren helt nede der start knappen åsann er litt merkelig. Til vanlig er den liksom litt mørk, gjennomsiktig og moderne. Med meg er den grå/hvitfarget som den aldri har vært før. Og når jeg holder over ett program kommer ikke det sånn lite bilde.. Virker helt feil liksom

 

Og jeg klarer ikke å kjøre CDen til skjermkortet engang. Jeg puttet CD inn og trykte på run, så kom det beskjed om att det ikke var sikkert om det var riktig installert og der var to valg.. Reinstall with recommended settings eller it was correctly installed elns.. Jeg trykte correctly installed, og det skjedde ingenting, og nå skjer det ingenting når jeg prøver å kjøre cden igjen.. Jeg merket heller ingen forskjell etter jeg installerte CDen til hovudkortet..

 

Nå fikk jeg plutselig enda ett problem. Jeg skulle installere driver til skjermkort frå ATI sin side, og når jeg starter dataen så sitter jeg fast der det er grønn skjerm og det står hva hovudkort jeg har. Det komme ikke videre til windows liksom.. Går bare litt stund så blir skjermen svart med en blinkene strek oppi venstre hjørne :( EDIT: jeg kom inn på Starting Windows, men det gjekk FRYKTELING lang tid

Endret av Kiperberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der feilmeldingen om at programmet ikke har bit installert skikkelig skyldes UAC funksjonen. UAC er en god ide, problemet er nå at denne funksjonen er mye mer et irritasjonsmoment enn det har nytteverdi. Jeg som mange andre slår av Brukerkontroll som det så fint heter på Norsk.

 

Når det gjelder ditt skjermkort, kan du forsøke følgende:

 

[1] Besøk produktsiden til ditt skjermkort, og last så ned nyeste driver fra siden der.

Eksempel: Har du et Asus skjermkort, laster du ned driveren fra Asus sin hjemmeside.

 

[2] Last så ned og pakk ut/installer disse programmene-

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(no-installer)_d1672.html

http://4free-community.com/viewtopic.php?f=12&t=216

 

[3] Start så installasjonen av ATI driveren. Når du får valget, velger du å avinstallere ATI driverene.

 

[4] Restart PCen og logg deg inn i Sikkermodus.

 

[5] Start opp Driver Sweeper,

sett hake i ruten forran ATI - Display,

klikk på knappen Analyse,

se til at det er hake i alle rutene,

klikk så på knappen Clean for å fjerne alle skrotfiler.

 

[6] Restart PC på nytt og logg deg på som vanlig.

 

[7] Start WinOptimizer,

velg fanen Overview,

Velg Full Scan,

klikk på Start Optimization når søket er ferdig.

 

[8] Installer skjermkort driveren og restart maskinen etter installeringen er fullført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...