Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor mange poeng har jeg?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg har et snitt på 4.71 rett fra videregående, fordypningen min var 2kj, 3kj, 2fy, 3fy, 2mx og 3mx.

 

I etterkant har jeg ikke gjort annet enn at jeg har fullført førstegangstjenesten min. Jeg er nå 20 år, og fyller 21 år dette året.

 

Hvor mange poeng har jeg, både på ordinær- og primærkvota?

 

På forhånd takk : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaokei, ser den! Men hvis jeg da søker på noe gjennom ordinærkvota, må jeg da selv komme med bevis fra at jeg har fullført førstegangstjeneste, eller har de det på påpiret?

 

Og hvis du hadde giddi, så kunne du gjerne vist hvor mye jeg fikk i poeng for de forskjellige tinga!

Lenke til kommentar

Jeg tenker, om du ikke har forbedret karakterene dine, eller søkt studier tidligere, altså brukt den ene gangen for primærvitnemålet, så vil du kunne søke i førstegangsvitnemålet dette året, siden du ikke fyller mer enn 21 dette året.

Det ser ut til at du vil få 51.1 poeng i den kvoten.

47.1+4 realfagspoeng. Du vil også kunne konkurrere i den andre kvoten, med 57,1 poeng.

Lenke til kommentar

Om du fyller 21 i år, er jeg ganske sikker på at du får 4 alderspoeng. Du har også 4 realfagspoeng, og 2 poeng for førstegangstjeneste.

Samordnaopptak legger søknaden din automatisk der du har størst sjans for å komme inn, om det er ordinær eller primær. (Vet ikke om det er relevant for din del da)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det har seg slik at jeg skal søke såkalt tre-terminsordning for ingeniør utdanning. Jeg ser at poenggrensen for opptak i 2009 var 45,2... Ok, Hvordan kommer jeg til å få 45,2 i snitt når jeg kommer til å bestå kun 5 fag + 1 programfag på allmenn påbygg. Slik jeg ser det kommer jeg ikke til nå over 4 i snitt med de 6 faga. Så hvordan kan jeg få snitt over 4 da? ligger på 3.4 i snitt fra VG2. Kommer til å få sikkert 3.7 i snitt på allmenn påbygg.. HJELP!

 

Beklager men jeg vil prøve å hijacke tråden din. Igjen, beklager for at jeg hijacket tråden din.. :)

Endret av DJ-Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...