Gå til innhold

Ytelseforskjell mellom x11 og x15


Anbefalte innlegg

Hei folkens, skal kjøpe meg en ny spill-bærbar og lurer på er det sååå stor forskjell mellom x11 og x15 hardware messig?

 

Det står at man kan oppgradere skjermkortet på x15 fra 240 til 260 men det failer jeg tydligvis på, håper folk med mere peil kan svare meg da dette her starter å irritere meg. :)

 

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/alienware-laptops-tab?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs

Endret av Duki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går for 1 innlegg i året? :)

 

Oi, den m15x til 12000 med GT 240M var ekstreeemt overpriset! GT 335M i m11x er faktisk bedre. Jeg kunne ikke se at GTX 260M var noe alternativ for m15x der. Rart. GTX 260M er myye bedre enn 240m og 335m!

 

Er du helt sikker på at du vil ha Alienware? Du betaler veldig mye for designen og lysene.

Lenke til kommentar

EivindS: Hehe, faktisk så er det nærmere fem-ti poster i året da jeg har to andre brukere som er registerert i 02 og 04, men glemmer pw og andre mails. :(

 

Hmm, skal ringe dell imorgen og høre angående skjermkort, er GTX 260M kortet mye bedre enn 335m? Sto noe at den er splitter ny. Når det kommer til cpuen så har 90% av alle anmeldelser skrevet at det var bare å overcloake fra 1,3 til 1,7 og da ble det noe mer brukbart? Forsvarte at i fremtiden så vil cloakefrekvensen bli bedre utnyttet.

 

Øhh, har dere tips til andre bra gaming-bærbar til rundt den prisklassen? Som dere sier så virker det at alienware kanskje koster på seg altfor mye på design selv om x11 virker veldig fornufig til den prisen, hadde tenkt å slenge på ekstra 2gig ram og 500gig hardisk; 9400kr. Aner ikke om det i det hele tatt funker å spille på den 11,6 skjerm. Ekstra cache på cpu til gaming er vel ingen merkbar improvement?

 

Vil ha noe som klarer f.eks .. tja .. crysis rimelig fair.

 

Takk igjen for tipsa, det blir settet pris på. =)

Endret av Duki
Lenke til kommentar

Tidlig å gå senil :p

 

Det er mange tråder angående nye laptoper som gir veldig mye ytelse for penga.

 

Gaming på 11,6" skjerm. Hmm, trur det blir veldig smått jeg. Den er vel mer for folk som reiser mye og ikke vil drasse med seg en større laptop.

 

GTX 260M er mye bedre enn GT 335M. Prisen er nok også mye høyere!

 

Har du vurdert Multicom W860? Den er ganske dyr, men samtidig mye bedre. Særlig om du velger GTX 285 eller HD5870.

 

Cache har ikke noen merkbar virkning i spill.

Lenke til kommentar

Ikke sant ?:p

 

Oi, den du linket meg er veldig høyaktuelt .. jeg mener .. når man først kjøper i den prisklassen så kan man like gjerne klasse på litt ekstra og få noe som varer, prøvde å google spill-tester på den men fant lite, men går utifra at den kjører crysis rimelig bra ?

 

Slang på 4 gig ram og GTX 285 og kom på 13,300kr, da har jeg en pc for framtiden, da er ikke x15 noe å vudere .. i forhold til pris/ytelse så ser det ut til at jeg kanskje går for den du linket eller x11 som virker fornuftig i forhold til prisen.

 

Må nesten spørre igjen :) : Null stress å cloake den til 1,7 og med det skjermkortet .. er det akseltabelt tycker du?

 

Takker og bukker igjen. : )

 

Edit : Føles som jeg maser her .. men hva med denne ? : o http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10551228;c:100561;fl:0

Endret av Duki
Lenke til kommentar

W860 er den beste 15" som finnes for øyeblikket. Denne vil klare Crysis på medium/high i full HD (1920:1080). Skjermkortet kan også høyst trolig oppgraderes når Nvidia kommer med neste generasjons GPU.

 

Det er ikke helt riktig å sammenligne en 11" og en 15", men m11x har et middelklasse skjermkort. Den vil klare alle nye spill fint, men den har så liten skjerm...Den er også dyr i forhold til hva du får.

 

M860 er også en veldig bra laptop. Dårligere skjermkort, men en god del bedre enn 335m gt. Syns W860 er et bedre kjøp, selv om den er litt dyrere.

Lenke til kommentar

Personlig mener eg at hvis du er ute etter å kjøpe noe som varer litt ekstra burde du heller gå etter veldig gode service avtaler. Dette er mer nyttig enn å kjøpe sterke skjermkort når det er snakk om bærbare. Ting blir ødelagt, sånn er det bare. Eg vet ikke hvordan det er med deg, men eg syns det er veldig hyggelig å få en reparatør med nye deler hjem på døren (gratis) i stedet for å sende inn pc'n til <produsent> og vente noen uker.

 

Hvis batteritid er viktig for deg, så kan det være et tips å vente litt til nVidia optimus maskiner begynner å renne inn. De har en veldig god hybridløsning som vil gi en kaldere pc (utenom spilling så klart) som går lengre på batteriet.

Intels nyere Core i3/i5 serie (Arrandale om eg ikke tar heelt feil) vil også være en stor fordel å ha for batteribruken på en bærbar med tanke på gode idle muligheter, og turboen.

 

Skjermkortet på den site der (GTS 160M) ligger under 260M og de andre sterkere løsningene her, men langt over 240M og lignende.

 

Edit: En fin sammenligning

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Batteritid er rimelig care, den linken viser at GT 335M blir eid av GTS 160M og starter å bli mer og mer skeptisk til alienware, ser jo småfancy ut, men virker feil priotering for meg.

 

Virker som Multicom har glimrende service også slik jeg forsto det? : o

 

Nærmer meg/oss et mål her .. virker som de to sistnevnte multicom bærbarene er det jeg får vurdere, om GTS160m drar crysis(igjen) rimelig fair så er prisen på den rimelig bra, og slik jeg forsto så er det state of the art cpu også?

 

Edit: Om det ovenfor stemmer noelunde så kanskje det er best å ta Multicom Kunshan W860? Er ikke såååå mye dyrere og ytelsen ser ut til å være en hestehode foran, stemmer det? Er jo snakk om 500 ++ for et bedre skjermkort også.

Endret av Duki
Lenke til kommentar

M860 har Montevina-CPU, som er forrige generasjon. CPUene er veldig bra. God CPU er heller ikke så veldig viktig om du ikke skal redigere en masse filmer. Skjermkortet er det klart viktigste!

 

Har gode erfaringer med Multicom selv :)

 

Jeg vurderer å selge min M860 etter hvert, så om kunne hatt en veldig fint brukt M860, PM meg :)

 

EDIT: Som du selv sier i EDIT, og som jeg sa tidligere. W860 er nok et bedre valg :)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/ASUS-G73JH-A2-17-3-G73-WIN-7-Gaming-LAPTOP_W0QQitemZ180475411450QQcmdZViewItemQQptZLaptops_Nov05?hash=item2a052c3bfa

 

 

Ca 13k for den laptop ved import med moms og frakt. Men finner den ikke Norge enda. Med kommer US tastatur og Må overføre garanti eller no. Om skall være vært det.

 

 

Asus.com har veldig mange bra laptops.

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Den asusen ser sinna ut, men tror jeg bør safe og bestille lokalt i tilfelle noe morsomt skjer.

 

Redigere filmer er care for meg, vil bare spille, jeg. :)

Av nyskjerrighet .. hva er statsa på M860 Eivind? : o

 

 

Nå må jeg fryktelig i tenkeboksen her, er jo en slags fremtidinvestering dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...