Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n skrur seg bare av!


Anbefalte innlegg

Hei! Har et VELLDIG irriterende problem med pc'n min.

 

Er en slik selvbygger pc som skal tåle mye juling og overklocking.

Har ikke overklocket i det hele tatt da jeg ikke har bruk for mere futt.

 

Den gjør akkurat det samme som sjer når jeg får bluescreen.

Noe som jeg har hatt noen tilfeller av siste par månedene..

 

Men nå skrur den seg bare av uten vidre. uten noe bluescreen greier.

 

er 2. gang jeg skriver dette inlegget da pc'n skrudde seg av hallveis i inlegget sist gang!

 

Har W7 os.. pirat sådan..

 

Håper noen kan hjelpe! :)

Endret av dal3bo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første kan du begynne med å liste opp spesifikasjonene dine, og da spesielt hvor kraftig strømforsyning du har.

Noe som også er verdifult for oss og vite er hvor lenge du har hatt PCen, og når den begynte å tulle seg med bluescreens. Og når den plutslig begynte å bare slå seg av uten BS. Hvis du også kommer på noe spesielt du installerte eller gjorde med PCen i det tidsrommet er det selvfølgelig også fint å vite.

 

Det første grunleggende du bør gjøre er hvertfall å få installert et program så du får sjekket temperaturene på CPU og GPU, hvis de overoppheter slår den seg av. Noe du og kan gjøre er å sjekke etter støv, og blåse det av. Ikke bruk støvsuger! Det kan gi PCen din støt og den dør bokstavelig talt.

 

Det tredje du kan gjøre er å prøve med en og en rambrikke (hvis du har ett sett med to eller flere i pcen) og prøve de i forskjellige slots på hovedkortet.

Lenke til kommentar

For det første kan du begynne med å liste opp spesifikasjonene dine, og da spesielt hvor kraftig strømforsyning du har.

Noe som også er verdifult for oss og vite er hvor lenge du har hatt PCen, og når den begynte å tulle seg med bluescreens. Og når den plutslig begynte å bare slå seg av uten BS. Hvis du også kommer på noe spesielt du installerte eller gjorde med PCen i det tidsrommet er det selvfølgelig også fint å vite.

 

Det første grunleggende du bør gjøre er hvertfall å få installert et program så du får sjekket temperaturene på CPU og GPU, hvis de overoppheter slår den seg av. Noe du og kan gjøre er å sjekke etter støv, og blåse det av. Ikke bruk støvsuger! Det kan gi PCen din støt og den dør bokstavelig talt.

 

Det tredje du kan gjøre er å prøve med en og en rambrikke (hvis du har ett sett med to eller flere i pcen) og prøve de i forskjellige slots på hovedkortet.

 

 

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Black Fans: 1x 200mm Front, 1x 200mm Top, 1x Rear 120mm fan, Red LEDs On/Off

 

Cooler Master Real Power M620, 620W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6+2pin+1x 6pin PCIe, 8x SATA, 120mm Fan

 

AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz, AM3, 8MB, 95W, Boxed

 

 

 

ASUS M4A79XTD EVO, 790X, Socket-AM3 AMD 790X+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

 

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

 

 

ASUS Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "CuCore", 2xDVI-I, native-HDMI, HDCP

 

 

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB, Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

 

Har hatt pc'n siden aug 09..

 

Link til temp prog.?

Endret av dal3bo
Lenke til kommentar

Søk på google og last ned følgene programmer:

Coretemp - for å sjekke tempen på CPU

Speedfan - den lister opp alle temperaturer den finner sensorer til, men ikke alltid den lister opp navn til de forskjellige temperaturene. Så derfor må du ha Coretemp også.

 

Temperatur program til ATI kort har jeg ikke erfaring med, men prøv ATI Tool.

 

Og sjekk om du finner tempen til GPU i speedfan, og kontroller den med tempen i ATI Tool.

 

Det du gjør videre er å ha temp programmene oppe og noter deg temperaturene til CPU og GPU, og om de holder seg stabile eller øker veldig mye. Hadde vært perfekt hvis du også fikk med deg ca hvilke temperaturer du har når PCen din slår seg av.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...