Gå til innhold

Skurrende lyd ved rippe cd'er til pc


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har prøvd å rippe cd'ene mine over til min relativt nye pc, men opplever et problem jeg aldri har støtt på før: ved importering, dvs når jeg laster inn cd'ene mine på pc'en, så får jeg en forferdelig skurrende lyd når jeg skal høre på sangene i etterkant. Dette skjer ikke på alle cd'ene, men på noen.

 

Det som er merkelig er at disse cd'ene har jeg importert og lastet ned på mange pc'er, og aldri opplevd dette problemet. Jeg synes det hele er ganske merkelig. Ikke er det noen form for sperre på disse cd'ene heller, og setter jeg dem i en vanlig cd-spiller, så fungerer de helt fint.

 

Problemet oppstår selv om jeg prøver å spille sangene i forskjellige musikkspillere f.eks VLC, iTunes osv, med og uten cd'en i pc'en osv. Har prøvd å slå av og på maskinen.

 

Noen som kan hjelpe meg og finne ut hva dette er?

 

Tekniske opplysninger om min pc kan dere finne her.

Og det gjelder en maskin med Windows 7, bare for å ha det klart.

 

Takk for hjelpen på forhånd.

 

Om dette er feilpostet så må moderator gjerne flytte denne tråden til riktig forum.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hvilket rippeprogram bruker du?

 

Jeg har brukt deepripper frem til og med vista:

 

http://www.deepburner.com/?r=products&pr=deepripper

 

etter overgang til win 7 bruker jeg fairstars cd ripper:

 

http://www.fairstars.com/cdripper/index.htm

 

Har opplevd at noen plater jeg rippet før fikk en hoppende lyd, hvor lyden slo seg

av og på.

Brukte da windows eget innebygde rippemulighet, dvs å kopiere plata

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har sett at win7 ikke støtter alle eldre dvd brennere, men vet ikke om dette er et problem som kom når du gikk over til win7 eller om det plutselig har hendt.

 

For moro skyld, kunne du prøvd det fairstars programmet?

JEG bruker det på win7 home premium 64 bit, så da kan man ihvertfall få sjekket om det er hardware eller software som er problemet.

Funker med fairstars=Problemer med itunes/andre programmer

Funker ikke med fairstars=Hardware? problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...