Gå til innhold

Multicom Kunshan X8100, ett klikk ifra


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er noen klikk ifra å bestille kunshan x8100, jeg lurer bare rett og slett på om jeg gjør noe veldig dumt nå? Har gått på denne smellen før da jeg bestilte min Asus g2s for 17000, etter 4 - 5 uker fant jeg pcer med samme specc til 8 - 9000. Verste jeg vet er å angre på det jeg kjøper, pleier som regel å gå greit. Men gjør jeg ett bra kjøp her? Vil høre deres meninger om hvorfor jeg eventuelt ikke burde kjøre på.

 

- 18.4" Full-HD

- Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 204-pin 1333MHz (2x2GB)

- GeForce GTX285M 1GB DDR3

- 320GB SATA 5400RPM 2,5"

- MS Windows 7 Home Premium

 

Total pris: 17 944,- uten frakt.

 

 

Mvh Sealine

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel å kjøpe dyr pc er vel det dummeste innvesteringen økonomisk etter ny bil og dyrere maskin jo større tap. Denne detter med 30%/50% når du tar den i bruk nå om dagen og trenger du virkelig så dyr maskinvare eller vil du bare være kongen i gutteklubben Grei? De fleste klarer seg mer en godt med en god maskin til halparten av prisen men klart noen ytterst få i dette landet trenger så rå maskinvare du er i ferd med å bestille så spørsmålet blir om Du egentlig trenger dette og om Du er int i å tape mye penger...

Lenke til kommentar

Det er en flott maskin det er det nok ingen tvil om. Finnes det billigere varianter som kan gjøre jobben like godt? Nja, det finnes ihvertfall noen som er nærme som ikke er like dyre. Jeg personlig synes nok ikke at dette kjøpet er like dumt som om det hadde vært en stasjonær pc, en bærbar har tross alt ingen oppgraderingsmuligheter.

Trenger du slik hardware så bestill den, det er enda dummere å kjøpe en bærbar pc som IKKE tilfredstiller de kravene du har.

Lenke til kommentar

Det er ikke bedre å velge W860 eller W870 da? Du får samme skjermkort (og bedre i HD5870) til en lavere pris.

 

Vidarki: hva er dine kilder om at high-end Clevoer ikke kan oppgraderes? Har du ikke peiling, ikke villéd andre.

 

Det vanlige er at de kan oppgraderes til neste generasjons skjermkort, så forandrer Clevo MXM-modulen, men ingenting er sikkert.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Det er ikke bedre å velge W860 eller W870 da? Du får samme skjermkort (og bedre i HD5870) til en lavere pris.

 

Vidarki: hva er dine kilder om at high-end Clevoer ikke kan oppgraderes? Har du ikke peiling, ikke villéd andre.

 

Det vanlige er at de kan oppgraderes til neste generasjons skjermkort, så forandrer Clevo MXM-modulen, men ingenting er sikkert.

 

Beklager det var jeg ikke klar over men er dette noen man kan gjøre selv eller en jobb for produsent? Evt hvem tilbyr slike komponenter?

Lenke til kommentar

Man kan gjøre det selv, men da ryker jo garantien, hvis man ikke får til noe avtale med Multicom at det er greit. Ellers tilbyr jo Multicom ofte oppgraderinger så lenge det er mulig. Er bare å spørre. Om de er villige å bytte ditt eksisterende mot et nytt mot en kompensasjon fra deg vet jeg ikke.

 

Ellers tilbyr RJtech.com de fleste av de nyere skjermkortene til Clevolaptoper.

Lenke til kommentar

Litt av greia er også at jeg elsker svære laptops. Jeg har 2 andre laptops, så det å bære rundt på den nye jeg får blir det ikke mye av. Jeg vurderer også w870 litt, men jeg har så evig lyst på den 18" skjermen. Hvor mye bedre er radoen hd5870 i forhold til gtx 285m? Er det stor forskjell? Og med tanke på cpu? Hvordan er den cpuen?

Lenke til kommentar

Rett og slett fordi jeg ikke har plass til det, og fordi at hvis jeg engang ville måtte gå på LAN så er det veldig enkelt.

 

 

Helt enig der :D

 

Er ikke bærbar dette , men en slpbar . hehe.. Sitter og venter på min X8100 selv. Dog med SLi 285 kort ..

 

Og siden jeg spiller mye fps spill og jeg krever 120FPS uansett hele tiden må jeg ha en dyr laptopp. Og har oxo muligheten til å kjøre inn alle nyere og nye spill på full pupp. ;)

 

Stasjonær er selvfølgelig billigere, men da er du låst en plass i huset. Det å game i sofaen er jo super nice. Da en sitter 8 timer + på jobb hver dag på en kontor stol frister ikke stasjonær når jeg kommer hjem. Den blir brukt til lagrings plass, og sønnen min tar sagte men sikkert over den :p

 

Men nå har jeg ventet i 1,5 uke på min X8100 og det føles som 2 mnder .. gah vente er kjipt..

Lenke til kommentar

Hehe, hvor mye vil jeg egentlig tjene på å ta SLI ? Har vurdert dette også lenge men har lurt på om det egentlig ikke er vits? Hvis jeg eventuelt tar den andre CPUEN og heller tar SLI istedenfor ?

 

Snitchie, hva er dine speccs? Og hvor mye gir du totalt for den?

Lenke til kommentar

Hehe, hvor mye vil jeg egentlig tjene på å ta SLI ? Har vurdert dette også lenge men har lurt på om det egentlig ikke er vits? Hvis jeg eventuelt tar den andre CPUEN og heller tar SLI istedenfor ?

 

Snitchie, hva er dine speccs? Og hvor mye gir du totalt for den?

 

Jeg gikk for

i720QM

4GB RAm

80GB SSD

320GB 72000rpm

2xgtx 285M Sli

 

20 500,- ca + frakt.

 

Sli kontra ikke sli = ca 30-40% Frames per second gain. Sli 285M slår 1 stk 5870 ati ting.

 

Har du råd til sli, så kjør på.Da sitter du ikke om 1 år og irriterer deg over å ikke ha gjort det når spilla trenger litt mer boost ;)

Lenke til kommentar

HJELP!!

 

Hva er galt her...

 

SLI aktivert = 22 FPS

 

SLI deaktivert = 50 FPS

WTF!!

 

Leser oxo på andre forum at du må ha kraftigere CPU for å dra nytte av 2x skjermkort..

Så hvorfor selger de da sli kort til en cpu som ikke klarer det ? er dette 2000kr i dass da?

 

Så intill jeg finner ut av alt dette, nb dere som vurderer sli skjermkort.. Krever kraftig cpu..

 

Jeg har som sagt i7 720qm har testet med skjermkort drivere 186.x og 187.82.. samme resultat på begge i FurMark 1.8.0

Lenke til kommentar

Hehe, hvor mye vil jeg egentlig tjene på å ta SLI ? Har vurdert dette også lenge men har lurt på om det egentlig ikke er vits? Hvis jeg eventuelt tar den andre CPUEN og heller tar SLI istedenfor ?

 

Snitchie, hva er dine speccs? Og hvor mye gir du totalt for den?

 

Jeg gikk for

i720QM

4GB RAm

80GB SSD

320GB 72000rpm

2xgtx 285M Sli

 

20 500,- ca + frakt.

 

Sli kontra ikke sli = ca 30-40% Frames per second gain. Sli 285M slår 1 stk 5870 ati ting.

 

Har du råd til sli, så kjør på.Da sitter du ikke om 1 år og irriterer deg over å ikke ha gjort det når spilla trenger litt mer boost ;)

Så moralen er kjøp SLI og irriter deg etter 3 dager?

Jeg har lite peiling på sli annet enn det jeg har lest rundt om, og det er jo slik du sier at all den andre hardwaren må stå i stil hvis ikke vil det være tregere enn en single gpu.

 

Og det er der dette skurrer for meg, selger Multicom en maskin med SLI som ikke har god nok hardware til å kjøre SLI????

 

Det høres jo helt utrolig ut men hvis så er tilfelle så meld fra til Multicom ASAP så du får returnert dritten før angrefristen går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...