Gå til innhold

Nok en 'hvilke-deler-skal-jeg-kjøpe' -tråd


Anbefalte innlegg

For øyeblikket kjører jeg en 3 år gammel Dell laptop med win7 koblet opp mot 42" Plasma men legger merke til at 720p til tider sliter og har lyst å bygge meg noe mer egnet. Leste litt rundt på underforumet og kom fram til at noe i retning Obergeru sin Entry level HTPC. Jeg ønsker å kunne kjøre full hd (med 5.1 lyd etter hvert). Eller bruker jeg den til litt surfing og spotify.

 

Spørsmålet mitt er om Entry maskina til Obergeru takler alt jeg måtte kaste etter den av HD materiale og hvis ikke, hvilke endringer må jeg gjøre? Har lyst på god lyd da jeg skal investere i nytt hifi om litt og lurer på hvordan lyden ut blir med overnevnte maskin. Hva blir eventuelt billigste måte å få bedre lyd ut hvis denne ikke støtter det.

 

Håper noen kan komme med noen pointers da jeg ikke har greid å holde meg oppdatert på maskinvarefronten siden Athlon K7. Stort sett gått i laptops de siste årene og blir svimmel av alle akronymene og standardene nå til dags :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sittet og lest enda mer og lurer meg selv til å tro jeg har blitt noe klokere. Har nesten bestemt meg for i3'en da audiostøtten i denne virket så fristende samt at teknologien virket nyere.

Foreløpig er det eneste jeg har gjort vært å lage en blanding av kabinettet fra Entry med noe av innholdet til Midrange altså:

 

Intel Core i3 530 759,-

MSI H55M-ED55 821,-

Antec NSK2480 879,-

WD Caviar Green 500 GB 32 MB Cache 365,-

Kingston ValueRAM DDR3-1333 2 GB 350,-

 

Laveste mulige pris 3174,-

 

Er det noen billigere hovedkort som gjør jobben like bra som nevnte kort? Er det noen vits med 4gb ram for mitt bruk eller holder det med de 2?

 

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...