Gå til innhold

Hvilken mobil er dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å levere den til politiet?

Å kjøpe "tjuvgods" ting er ikke alltid like lurt. Dessuten så er det vel ikke riktig at kompisen din tjener 2k på å finne en mobil? Hold deg unna er mitt råd, litt moral må man ha...

Lenke til kommentar

Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer :) Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario..

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt t100.. den har ikke mange avanserte funksjoner, men har en super skjerm! nydelig kontraster og fargedybde.. det å si at den ikke har bra polyfoniske toner er den verste løgnen jeg har hørt på lenge, samsung er kjent for å ha den beste lyden på markedet!

Lenke til kommentar
"]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer :) Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario..

 

Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? :(

Lenke til kommentar
"]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer :) Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario..

 

Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? :(

 

IMEI nr er et serienr som telefonen sender ut, og som blir koblet opp mot hvilket telefonnr som blir brukt. Telefonselskapet gjør dette. Dersom personen som har mistet telefonen ber selskapet om å spore IMEInr på telefonen, kan telenor/netcom finne ut hvilket nr som blir ringt med (ditt altså), og sende onkel blå-uniform på døren.

 

Om du har nokia, tast #*06* for å få IMEInr, eller se bak på batteriet.

 

Ellers så bruker politiet IMEI nr for å finne ut av hvor savnede folk befinner seg, men telefonen må altså være på.

 

Rett på meg om jeg tar feil, men det er slik jeg ha forstått det :)

Lenke til kommentar
"]
"]Det er en telefon med fint utseende, men ikke særlig mer :) Om du skal kjøpe den, ikke betal mer enn 1500,- .. husk at IMEI nr til telefonen kan bli sporet/sperret dersom den tidligere eieren vil det.. og det blir definitivt ikke billig for deg, uansett scenario..

 

Ehm? IMEI nr? hva er dette for no? så vist jeg kjøper den så kan den bli sperret om den som har mista den gjør det? hvordan funker dette da? Da kan jeg tape 2000 på det da? :(

 

IMEI nr er et serienr som telefonen sender ut, og som blir koblet opp mot hvilket telefonnr som blir brukt. Telefonselskapet gjør dette. Dersom personen som har mistet telefonen ber selskapet om å spore IMEInr på telefonen, kan telenor/netcom finne ut hvilket nr som blir ringt med (ditt altså), og sende onkel blå-uniform på døren.

 

Om du har nokia, tast #*06* for å få IMEInr, eller se bak på batteriet.

 

Ellers så bruker politiet IMEI nr for å finne ut av hvor savnede folk befinner seg, men telefonen må altså være på.

 

Rett på meg om jeg tar feil, men det er slik jeg ha forstått det :)

 

Så det betyr at det faktisk ikke går an å stjele mobiltelefoner? Hverken fra folk eller butikk? Dette er jo knall vist det funker i praksis og ikke bare i teorien. :roll: Tror jeg dropper å kjøpe denne Samsungen ja.. :o

Lenke til kommentar

Det er selfølgelig avhengig av om karen som eide telefonen har tatt vare på IMEI nr da.. det er en 12(?) sifret tallrekke som er ganske vanskelig å huske :) Men ikke se bort ifra at han/hun har skrevet den ned, eller anmelder det som tyveri (selv om personen tydeligvis mistet den). I så fall kan politiet overstyre netcom/telenor og sperre den- og du bli siktet som kjøper av tyvgods.. :)

 

Det fungerer på telefoner i butikker - stedet jeg jobbet før ble lettet for telefoner for 35.000,- kroner. Det vi gjorde var å ringe 24t hjelpelinje til telenor, og sperret samtlige IMEI nr. Da kunne ikke tyvene bruke telefonene, uansett abb type :) At de kun tok telefoner, ikke batteri eller ladere, vitner om ikke de skarpeste typene uansett.. :roll:

 

Uansett - 2000 for den samsungen er altfor dyrt. Vil du ha en billig, lettere brukt telefon, bruk qxl.no . Der finner du bedre tilbud :)

 

Si til han kameraten at han burde passe seg litt, det kan slå tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...