Gå til innhold

Film ink. undertekst fra DVD-plate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ha en annen mulighet? cruzader sin hørtes jo perfekt ut!

 

For å legge tekst på en film så MÅ filmen behandles på nytt. Det er derfor lite tid å spare på å legge tekst på film kontra det å rippe filmen på nytt ved hjelp av cruzader sitt tips.

 

Hvis det er snakk om at du ikke eier DVDen og derfor ikke har mulighet til å rippe på nytt så vil jeg ikke gi annen hjelp enn å sende deg hit:

www.vcdhelp.com

Her finner du guider for ALT som har med film konvertering å gjøre, men forbered deg på å lese guide på guide på guide.

 

Hvis du derrimot eier DVDen og kan bevise det med et realistisk argument for hvorfor du ikke vil førge cruzader sitt tips så kan jeg lage en liten guide for deg:)

Lenke til kommentar

Vel det du snakker om nå kalles ulovlig kopi.

 

Du kan prøve å gå i spillforumet og spørre om hjelp til å kopiere en venns spill. Jeg skal love deg at posten blir slettet og du vil få advarsel / midlertidig utstegning.

 

Det samme bør gjelde i dette forumet. Liker du filmen så synes jeg du bør kjøpe den

Lenke til kommentar

Nå har du misforstått litt. Jeg har lånt en film av en venn, også inni denne filmen sto det en internettadresse, og en kode. Her kunne man laste ned filmen fra internett for rundt 50kr eller noe, men da fulgte ikke teksten med. Detfor lastet jeg ned en tekstfil, som jeg gjerne ville sette inn i selve filmen slik at jeg kan se tekst på mobilen min :)

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Vel det forandere jo saken litt:)

 

Du skulle ha lagt merke til det jeg skrev tidligere:

 

Hvis du derrimot eier DVDen og kan bevise det med et realistisk argument for hvorfor du ikke vil førge cruzader sitt tips så kan jeg lage en liten guide for deg:)

 

Argumentet ditt høres jo realistisk ut så jeg skal ta å lage en liten guide til deg jeg. Men det blir i morgen. Nå skal jeg i seng

 

Beklager hvis jeg hørtes litt kvass ut, men jeg synes det er viktig at man betaler for det man liker. Hvis vi slutter med det så kommer det bare færre og dårligere filmer, og det ønsker ikke jeg.

 

Men det er en ting jeg må vite, eller to for å være nøyaktig. Hvilke format er filmen i? Xvid, Divx, mpeg eller x264?

 

Hva heter tekstfilen til etternavn? er det en srt eller sub?

Lenke til kommentar

Vel det forandere jo saken litt:)

 

Du skulle ha lagt merke til det jeg skrev tidligere:

 

Hvis du derrimot eier DVDen og kan bevise det med et realistisk argument for hvorfor du ikke vil førge cruzader sitt tips så kan jeg lage en liten guide for deg:)

 

Argumentet ditt høres jo realistisk ut så jeg skal ta å lage en liten guide til deg jeg. Men det blir i morgen. Nå skal jeg i seng

 

Beklager hvis jeg hørtes litt kvass ut, men jeg synes det er viktig at man betaler for det man liker. Hvis vi slutter med det så kommer det bare færre og dårligere filmer, og det ønsker ikke jeg.

 

Men det er en ting jeg må vite, eller to for å være nøyaktig. Hvilke format er filmen i? Xvid, Divx, mpeg eller x264?

 

Hva heter tekstfilen til etternavn? er det en srt eller sub?

 

 

Det går fint det :) Er helt enig! Synes man skal betale for det man vil ha! Ellers blir bare filmer og lignende dårligere som du sier.

 

Filmen er: .wmv

Teksten er: .srt

 

Legg merke til at jeg ønsker å legge filmen inn på mobilen (mp4) , men jeg kan jo bare konvertere den til mobilformatet etter at teksten er lagt inn :)

 

Tusen takk for at du vil ta deg tid til dette :) setter stor pris på det :)

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Jeg skulle ha tenkt meg til at det var wmv siden filmen er kjøpt på nett.

 

Jeg må bare beklage, jeg kan ikke noe om wmv. Jeg har aldri hatt en wmv fil på maskinen og jeg har ikke lyst på en heller. Hovedsaklig fordi wmv har en stygg tedens til å ha kopi beskyttelse på filene.

 

Jeg har lyst til å hjelpe deg, men jeg kan ikke. Har rett og slett ikke kunnskap om jobbing med wmv, beklager:(

 

 

Eneste forslag jeg har er å kjøre pirat og få tak i en som er alt annet enn wmv. Jeg foreslår dette fordi du allerede eier en lovlig kopi av filmen, og i mine øyne er det da ok å laste ned en kopi i et annet format (jeg vil ikke hjelpe deg med dette). Håper moderator forstår hva jeg mener.

Alternativt kan du starte en ny tråd med overskriften "Hjelp, konverterer wmv til mp4 med innbrendt tekst"

 

På nytt, beklager for at jeg skapte falske forhåpninger og at jeg kastet bort tiden din

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha tenkt meg til at det var wmv siden filmen er kjøpt på nett.

 

Jeg må bare beklage, jeg kan ikke noe om wmv. Jeg har aldri hatt en wmv fil på maskinen og jeg har ikke lyst på en heller. Hovedsaklig fordi wmv har en stygg tedens til å ha kopi beskyttelse på filene.

 

Jeg har lyst til å hjelpe deg, men jeg kan ikke. Har rett og slett ikke kunnskap om jobbing med wmv, beklager:(

 

 

Eneste forslag jeg har er å kjøre pirat og få tak i en som er alt annet enn wmv. Jeg foreslår dette fordi du allerede eier en lovlig kopi av filmen, og i mine øyne er det da ok å laste ned en kopi i et annet format (jeg vil ikke hjelpe deg med dette). Håper moderator forstår hva jeg mener.

Alternativt kan du starte en ny tråd med overskriften "Hjelp, konverterer wmv til mp4 med innbrendt tekst"

 

På nytt, beklager for at jeg skapte falske forhåpninger og at jeg kastet bort tiden din

 

Ok, jeg skal starte en ny tråd.

 

Uansett tusen takk for at du prøvde. Du har ikke kastet bort tiden min. Du viser i hvert fall at du bryr deg, og det er jeg veldig takknemlig for.

 

Tusen takk for at du prøvde :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha tenkt meg til at det var wmv siden filmen er kjøpt på nett.

 

Jeg må bare beklage, jeg kan ikke noe om wmv. Jeg har aldri hatt en wmv fil på maskinen og jeg har ikke lyst på en heller. Hovedsaklig fordi wmv har en stygg tedens til å ha kopi beskyttelse på filene.

 

Jeg har lyst til å hjelpe deg, men jeg kan ikke. Har rett og slett ikke kunnskap om jobbing med wmv, beklager:(

 

 

Eneste forslag jeg har er å kjøre pirat og få tak i en som er alt annet enn wmv. Jeg foreslår dette fordi du allerede eier en lovlig kopi av filmen, og i mine øyne er det da ok å laste ned en kopi i et annet format (jeg vil ikke hjelpe deg med dette). Håper moderator forstår hva jeg mener.

Alternativt kan du starte en ny tråd med overskriften "Hjelp, konverterer wmv til mp4 med innbrendt tekst"

 

På nytt, beklager for at jeg skapte falske forhåpninger og at jeg kastet bort tiden din

 

 

PS: Kunne du hjulpet meg hvis jeg fant en måte å konvertere filmen til et annet format? Og i så fall hvilket format ønsker du?

 

(det jeg trenger hjelp til er å legge teksten inn i selve filmen)

Lenke til kommentar

divx, Xvid, x.246, mpeg 1&2 er de mest kjente som jeg kommer på i farten, og alle de går bra å jobbe med. Er det noen andre som du vil bruke så spør, men jeg trur det skal gå bra. Bare ikke noe windows dritt (windows media video, forkortet WMV)

 

Skal selvfølgelig (prøve) å hjelpe:)

Lenke til kommentar

1. last ned handbrake, installer og start

 

2. Under presets til høyre velger du ipod

 

3. Trykk souce og velg filmen din

 

4. Velg hvor den nye filmen skal lagres under destination

 

5. Velg MP4 under container

 

6. Trykk på subtitle taben ca midt på skjermen. Velg inport srt og trykk add.

 

 

Nå er alt klart.

 

Trykk start på toppen av skjermen og se hva som skjer.

 

Jeg vet ikke begrensningene på telefonen din. Kanskje du må redigere oppløsning under picture taben, bitrate under video eller lydkodec under audio. Prøv først guiden min, og hvis den ikke virker kan du se i manualen til telefonen

 

Alternativt kan du velge normal under presets, samme som guiden under subtitle og trykk start. Du vil da få en stor filmfil med tekst som du selv kan forandre til telefonformat hvis du har et egnet program.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

1. last ned handbrake, installer og start

 

2. Under presets til høyre velger du ipod

 

3. Trykk souce og velg filmen din

 

4. Velg hvor den nye filmen skal lagres under destination

 

5. Velg MP4 under container

 

6. Trykk på subtitle taben ca midt på skjermen. Velg inport srt og trykk add.

 

 

Nå er alt klart.

 

Trykk start på toppen av skjermen og se hva som skjer.

 

Jeg vet ikke begrensningene på telefonen din. Kanskje du må redigere oppløsning under picture taben, bitrate under video eller lydkodec under audio. Prøv først guiden min, og hvis den ikke virker kan du se i manualen til telefonen

 

Alternativt kan du velge normal under presets, samme som guiden under subtitle og trykk start. Du vil da få en stor filmfil med tekst som du selv kan forandre til telefonformat hvis du har et egnet program.

 

Tusen takk :) Har ordnet alt dette , og nå står programmet å ordner alt klart. Blir spennende å se :) Men er du sikker på at jeg skal trykke på iPod, når jeg vil ha det over på min mobil?

Lenke til kommentar

Nei, ikke helt sikker:)

Grunnen til av jeg valgte det er at programmet da velger automatisk en oppløsning og bitrate som passer ipod, og disse valgene bør være nærmere standaren telefonene bruker enn f.eks normal som vil ha en sinnsykt høy oppløsning og bitrate for en telefon.

 

Det hadde blitt det samme som å rippe musikk til mp3 med 2gbit/s også spille av musikken på høytalerene til en bærbar pc:)

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Nei, ikke helt sikker:)

Grunnen til av jeg valgte det er at programmet da velger automatisk en oppløsning og bitrate som passer ipod, og disse valgene bør være nærmere standaren telefonene bruker enn f.eks normal som vil ha en sinnsykt høy oppløsning og bitrate for en telefon.

 

Det hadde blitt det samme som å rippe musikk til mp3 med 2gbit/s også spille av musikken på høytalerene til en bærbar pc:)

okei, jeg skjønner

Lenke til kommentar

1. last ned handbrake, installer og start

 

2. Under presets til høyre velger du ipod

 

3. Trykk souce og velg filmen din

 

4. Velg hvor den nye filmen skal lagres under destination

 

5. Velg MP4 under container

 

6. Trykk på subtitle taben ca midt på skjermen. Velg inport srt og trykk add.

 

 

Nå er alt klart.

 

Trykk start på toppen av skjermen og se hva som skjer.

 

Jeg vet ikke begrensningene på telefonen din. Kanskje du må redigere oppløsning under picture taben, bitrate under video eller lydkodec under audio. Prøv først guiden min, og hvis den ikke virker kan du se i manualen til telefonen

 

Alternativt kan du velge normal under presets, samme som guiden under subtitle og trykk start. Du vil da få en stor filmfil med tekst som du selv kan forandre til telefonformat hvis du har et egnet program.

 

 

Jeg må bare beklage å si at dette fungerte ikke. Fila ble omgjort til mp4 formatet, men teksten ble ikke inkludert... :( Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...