Gå til innhold

Vanskelig å få "sunn" sjokolade ut på markedet?


Knife

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kommet opp med en ganske god ide. Altså, lage en sunn sjokolade. Jeg har ikke helt kommet fram hvordan jeg skal sette alt sammen, men har en god sammensettning i hode. Sjokoladen skal ikke inneholde noe sukker og heller ikke kunstig-søtning men heller det naturen har å tilby, som kakao, bær, krydder osv. Så jeg lurer på, hvis jeg virkelig setter meg inn i prosjektet og lager sjokoladen som inneholder minimalt med karbohydrater, mye proteiner og godt fett. Er det stor sjangs for at dette kommer ut på markedet?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare at de aldri kom ut på det store markedet. Og de bruker kunstig søtning (tror jeg)

 

Men la oss si at jeg dog lager denne sjokoladen og folk liker den. Hvordan får jeg den ut på det

store markedet?

 

edit:

Tenker egentlig ikke så mye om å få den ut på det norske markedet (av mange forskjellige grunner) men å få den ut i andre forskjellige land.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Sjokoladeprinsen er mest basert på god markedsføring. Uansett så har jeg faktisk smakt på sjokoladeprinsen sine sjokolader, ikke noe særlig god heller! :dontgetit:

Forsåvidt er sjokoladeprinsen søtet med xylitol, noe som ikke er noe særling sunt heller.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg hadde sikkert kjøpt det. "Kommersiell" sjokolade inneholder så mye dumt. Sukker, soya, vegetabilsk fett, melkepulver osv.

Om du hadde laget en sjokolade med kakaosmør(hvilket jeg TROR ikke er så aldeles dumt, jeg har forøvrig ingen data som kan backe det opp), kakaomasse, vanilje og honning, tror jeg det kunne slått ann. Hvertfall på et helsebevisst marked. Jeg mener, om en kan velge sjokolade som er så godt som sunt, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Sunn tviler jeg på at den blir. Mindre usunn, joda. Men som nevnt tidligere så forsvinner poenget med sjokolade.

 

Greia er den at selv om sjokolade er usunt, skal man iblandt premiere seg selv. Til dette er sjokolade ypperlig. Men kun i små mengder og veldig skjelden. Det som gjelder da er faktisk smaken, og om den er lovlig med all møkka i den :)

Lenke til kommentar

Vel, litt nyansert er det vel. Ikke-usunn, er vel et begrep som kan brukes, uten at streng logikk trekkes inn i bildet. Mersom verken usunn eller sunn, helt nøytralt.

Er dog med på poengene dine, men om jeg skal premiere meg selv, og premien i tillegg har en nøytral sunnhetsverdi, så er det en bonus. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå var jo TS's poeng at det skulle være uten kunstige søtningsmidler også.. Det er flere forskjellige typer sjokolade uten tilsatt sukker på markedet allerede.

Ikke mange som ikke inneholder sukker eller noen form for kunstige søtnigsmidler.

Endret av Zebraskin
Lenke til kommentar

Jeg hadde sikkert kjøpt det. "Kommersiell" sjokolade inneholder så mye dumt. Sukker, soya, vegetabilsk fett, melkepulver osv.

Sukker er nå en ting, selv om det er en naturlig råvare, men vegetabilsk fett finner du ikke i kvalitetssjokolade. Holder du deg til god mørk sjokolade finner du ofte ikke noe annet enn kakao og sukker (av og til soyalecithin), og sukkermengden kan du variere selv - det er bare å kjøpe sjokolade med mye kakao og lite sukker. Jeg foretrekker riktignok at minimum 15% av sjokoladen min er sukker :)

Lenke til kommentar

Det er faktisk et godt poeng. Man kan godt ulve i seg en diger plate melkesjokolade ganske fort, mens fin mørk sjokolade vanligvis varer mye, mye lenger. En rute kan være nok til å få godfølelsen og ettersmaken som varer.

 

Hva som blir dyrest i lengden spørs på så mangt, men det er nå uansett sunnere å spise litt mørk sjokolade enn mye lys sjokolade (dersom man spiser rimelig sunn mat ved siden av sjokoladen). Smaker bedre gjør det også, i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, Sunn sjokolade? Jo, det finnes faktisk. og pijus du e inne på noe her!! Hemmeligheten er kaldpresset belgisk mørk sjokolade som inneholder bare naturlige ingredinser som kakaobønner, blåbær, acaibær. Er en antioksidant bombe. Jeg synes den smaker veldig godt. Har aldri vært fan av mørk sjokolade pga den bitre smaken, men denne sjokoladen har ikke den bitre smaken! Den er så vidt blitt kjent i Norge, men er i mediene i USA. Absolutt en fantastisk antioksidant sjokolade som kan gi mange helsegevinster!! Det er allerede en god del nordmenn som har fått helsegevinster ved å spise den! Feks. Søtsuget har sunke, mage tarm problemer forbedret, sunnere blodårer, e diabetiker vennlig osv osv.

 

Vil du vite mer så kontakt meg!! Masse spennende informasjon å få. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...