Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående avskilting av Bil


Anbefalte innlegg

Har en bil som skal på EU nå i Mars. Planen er at hvis den blir godkjent ønsker jeg å avskilte den og la den stå til september. Søkt litt på nettet og hørt mye forskjellig angående avskilting.

 

Slik jeg har forstått det må jeg uansett betale årsavgift ettersom jeg ikke avskilta den før 1. januar. Teit regel, men greit nok ettersom den skal på veien igjen i September. Har også hørt at skiltene kun blir oppbevart i 6 mnd på trafikkstasjonen før de blir makulert.

 

Noen som kan si meg hva jeg eventuelt må betale for å få skiltene ut igjen, eller er dette gratis? Bilen er jo i så fall EU godkjent og årsavgifta betaler jeg jo nå i mars. SLik jeg ser det burde det jo være gratis hvis ikke de må lage nye skilt da.

 

Beste hadde jo vært å bare si opp forsikringa og bare la den stå i garasjen med skiltene på, men det er vel ikke lov....

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gratis å hente ut skiltene når årsavgifta uansett er betalt fra før ja. Om skiltene blir makulert må du betale et par hundrelapper for å lage nye.

 

Du kan sansynligvis få oppbevart skiltene lengre enn 6 måneder om du får presisert dette på trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å ta av skiltene i din situasjon, når det bare er forsikringen du kan spare.

 

Hva gjør du hvis garasjen brenner mens bilen står der uten skilter?

 

Det er som regel kasko og kjørelengde som koster, så en delkaskoforsikring med lav kjørelengde koster neppe mer enn den belastningen du utsetter bilen for ved å stå urørt såpass lang tid..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å ta av skiltene i din situasjon, når det bare er forsikringen du kan spare.

 

Hva gjør du hvis garasjen brenner mens bilen står der uten skilter?

 

Det er som regel kasko og kjørelengde som koster, så en delkaskoforsikring med lav kjørelengde koster neppe mer enn den belastningen du utsetter bilen for ved å stå urørt såpass lang tid..

 

 

har bare ansvar så hvis det brenner taper jeg vel uansett hele bilen... Så jeg tenker som så at den kommer jo til å stå uansett, så hvorfor ikke i en garasje også passer jeg bare på å starte den av og til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...