Gå til innhold

Undertekster i VLC ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lastet ned en tekst til en film jeg har rippet fra en CD plate, men teksten fungerer ikke. Jeg vet hvordan man skal starte en tekst i filmen (Åpne VLC > Video > Subtitles track > Open file > Finn teksten) Men jeg får den ikke til å fungere. Det blir ikke noen tekst. Har lastet ned flere forskjellige tekster, men ingen av dem funker.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vlc har spilt av alle tekstfiler jeg har prøvd så jeg trur det er noe veldig galt med filen din? Hva heter filtypen (de tre bokstavene etter filnavnet)? De mest kjente er srt og sub.

 

Hvis filen er av type sub og på flere Mb så mangler du ei fil som heter idx. den kan jeg ikke hjelpe deg med og du må se etter den der du lastet ned tekstfilen.

 

Hvis du ikke må ha norsk men klarer deg med engelsk, eventuelt dansk undertekst så er dette den beste siden for undertekster:

http://divxstation.com/subtitles.asp

Lenke til kommentar

Du får ikke åpnet .nfo filen, og tekstfilen som heter .srt spilles ikke av i VLC?

 

Jeg kan med 99% sikkerhet si at nedlastingen din er korrupt og du må prøve å laste ned på nytt. Nfo SKAL kunne åpnes i notepad og srt SKAL kunne spilles av i VLC.

 

Edit: for å åpne nfo må du høyreklikke -> åpne i -> velg notepad (notisblokk). Hvis du prøver å dobbelklikke nfo får du bare opp en feilmld.

 

Prøv å åpne .srt filen i notepad. Den skal se noe slik ut, men mye lengre (se nedenfor). Hvis du ikke klarer å åpne srt i notepad så kan du bare slette filen, det er ingenting du kan gjøre med den.

 

Slik ser en srt fil ut i notepad:

1

00:02:26,760 --> 00:02:27,510

(Cries out)

 

2

00:02:29,120 --> 00:02:30,872

So where are you?

 

3

00:02:30,960 --> 00:02:32,916

You're in some motel room.

 

4

00:02:33,000 --> 00:02:35,070

You just wake up and you're in...

 

5

00:02:35,160 --> 00:02:37,355

..in a motel room. There's the key.

 

6

00:02:37,440 --> 00:02:40,955

It feels like maybe it's the first time

you've been here but...

 

7

00:02:41,040 --> 00:02:43,508

..perhaps you've been there for a week,...

 

8

00:02:43,600 --> 00:02:46,068

..three months, it's...

 

9

00:02:46,160 --> 00:02:48,276

It's kind of hard to say, I... I don't know.

 

10

00:02:48,360 --> 00:02:50,351

It's just an anonymous room.

 

11

00:02:52,000 --> 00:02:55,037

This guy. He's here already.

 

12

00:02:56,840 --> 00:02:57,989

Lenny!

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Det kom om noe slikt ja, også fikk jeg åpna .nfo fila, som det bare sto masse greier i. Men jeg får ennå ikke teksten til å spilles av i VLC. Finnes det noen andre gratis media playere som kan vise undertekster, bare slik at jeg kan sjekke om det er min VLC som det er noe galt med, eller om det er tekstfilen?

 

Jeg har prøvd flere tekstfiler, og til og med flere andre filmen og tekster.

Lenke til kommentar

Det kom om noe slikt ja, også fikk jeg åpna .nfo fila, som det bare sto masse greier i. Men jeg får ennå ikke teksten til å spilles av i VLC. Finnes det noen andre gratis media playere som kan vise undertekster, bare slik at jeg kan sjekke om det er min VLC som det er noe galt med, eller om det er tekstfilen?

 

Jeg har prøvd flere tekstfiler, og til og med flere andre filmen og tekster.

 

Får du åpnet srt fila i notepad?

Lenke til kommentar

Siste forsøk. Hvis dette ikke hjelper så har ikke jeg mer å tilføre.

 

1.Slett VLC og slett chache og innstillingene. Du får spørsmål om du vil gjøre det når du avinstallerer.

 

2. Installer VLC på nytt

 

3. Gi filmfilen of tekstfilen samme navn. F.eks "Film.avi" of "Film.srt"

 

4. åpne tekstfilen i notepag og noter tidspunkt første setning skal vises. I mitt eksempel i post 11 starter første setning 00:02:26

 

5. Start filmen i VLC. Gå til Video -> Subtitle track og velg track 1.

 

6. spol fram til tiden først setning skal vises, start avspilling 5.sek før. NÅ SKAL DU SE TEKST!!!!!!!!

 

 

 

Hvis du ikke ser tekst så er det noe galt med enten deg (ikke frekt ment) eller så er det noe galt med maskinen din. Jeg har aldri hatt noen problemer med VLC og jeg har brukt det i fire-fem år.

 

 

 

P.S jeg ser du skrev "det kom noe slikt ja" i post 12. Bortsett fra tidspunktene og setningene så skal srt filene se HELT LIK ut. Gjør de ikke det så er det noe galt med tekstfilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...