Gå til innhold

Interlance etter ekportering?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lagde en liten intro til en nettside. Det eneste jeg har brukt er LiveType for teksten og FinalCut Express til å legge på noen effekter(men ingen av disse tilsetter interlace).

 

Jeg vet jeg kan legge til en de-interlace effekt, men det blir litt kornete.

 

Uansett hvordan jeg exporterer det, så får jeg interlace. Hvordan kan jeg få til en export uten interlace?

 

Video er lagt til som vedlegg.

 

mvh Sigurd

2.mov

Endret av $ig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg lagde en liten intro til en nettside. Det eneste jeg har brukt er LiveType for teksten og FinalCut Express til å legge på noen effekter(men ingen av disse tilsetter interlace).

 

Jeg vet jeg kan legge til en de-interlace effekt, men det blir litt kornete.

 

Uansett hvordan jeg exporterer det, så får jeg interlace. Hvordan kan jeg få til en export uten interlace?

 

Video er lagt til som vedlegg.

 

mvh Sigurd

Videoen er intertlaced fra kameraet.

Må de-interlaces riktig, blir ikke korning, bare fin flyt i videoen. Interlace er råmaterialet, de-interlaced er råmaterialet i se-bar utgave.

Lenke til kommentar

Vel, interlaced er da vitterlig også svært se-bar. Det er det vi ser på en vanlig TV.

 

Det har du helt rett i. Jeg tenkte litt "kikkert", på PC-monitorer. Progressive og må ha de-interlace for å bli se-bar. Enter gjennom spiller, eller under redigering.

 

Til Youtube må være ferdig de-interlace før eksport. Om video er filmet interlacet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...