Gå til innhold

Program til å finne nesten like bilder?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Min far driver og holder på for tiden med en del gamle bilder, hvor alle er i svart/hvitt. Bare en mappe han ga til meg inneholdt nesten 300 bilder, og opptil flere bilder var scannet inn flere ganger. Noen av bildene inneholdt mye det samme, kanskje bare en person som så opp i stedet for ned, osv.

 

Mitt spørsmål; Jeg vet det finnes flere programmer der ute til å skilne mellom like / neste like bilder. Jeg har prøvd to; DupDetector og VisiPics. Disse kunne man stille inn hvor strengt det skulle sjekkes, og jeg må si de fungerte ganske bra til fargebilder og fant en del dupes på maskinen min. (Forøvrig ikke så rart at den finner bilder som er -helt- like, som de som var på PC-en min, men dog)

 

Finnes det programvare dere er kjent med, hvor programmet klarer å sniffe opp ca like bilder, også i svart/hvitt-bilder? Jeg tror det er at bildene er svart/hvitt programmet sliter med. Prøvde å kjøre en scan av mine to nevnte programmer i mappen, og de fant veldig ulike bilder, men de var jo "like" i at de var mørke og lyse på de samme stedene, etc ;)

 

Tusen takk for eventuelle tips, dette ville spart veldig mye arbeid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...