Gå til innhold

[LOTRO]Tips til minstrel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Skulle ønske jeg kunne gi det ett bra svar. Har en minstrel selv som main, men har ikke kommet lengre en lvl 43. Stats som jeg prioriterer er mana, husker ikke helt hva det heter igjen i lotro hehe, ellers har jeg fint lite healet i grupper enda.

 

Hvilken server spiller du på?

 

Selv er jeg på snowbourn.

 

Steinar

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt dette på en stund og prøvde bare så vidt Skirmish, men har da noen tips. Jeg var kommet til lvl 61 og har fått mye ros for spillstilen min. :)

 

Først, la meg ta noen enkle regler.

 

1. Healing kommer alltid først. Du er healer. Du er ikke en tank. Du trenger ikke gjøre skade. Du trenger ikke se tøff ut. Alt du trenger å gjøre er å holde folk i live. That's it. For all del, du kan mer enn gjerne gjøre flere ting, men om laget ditt dør fordi du sløste bort power på alt mulig tull vil du neppe bli invitert med i gruppen igjen.

 

2. Du kan velge de andre med å trykke på portrettet deres. Overraskende mange forstod ikke dette. I kampens hete er det vanskelig å se hvor alle er, og å trykke dem kan være et mareritt. Da er det langt lettere å holde et øye med portrettene i stedet. Selv brukte jeg å se på portrettene minst 80% av tiden i kamp, og resten på meg selv og fiendene for å se om jeg var i fare. Det er likegyldig for meg hvem som angriper hva. Alt jeg trenger å bekymre meg for er å holde dem i live.

 

3. Ikke sløs med power. Dette er utrolig viktig. Selv om du først og fremst skal heale de andre betyr det ikke at du må spamme healing hele tiden. Jeg foretrekker å se ting litt ann og bare heale når det er nødvendig. Det er jo selvsagt litt risikabelt å vente for lenge, men å vente noen sekunder ekstra kan bety at hele gruppen overlever fordi du sparte litt power. Tenk deg at jeg har 30% morale igjen. Bør du heale meg? De fleste vil si ja tvert, men faktisk er det ikke så enkelt. Om fienden jeg sloss mot er nesten død kan jeg nok drepe ham og fortsette på en fiende noen andre banker, eller de kan ta threat fra meg og få fienden til å slutte å slå meg. Eller kanskje jeg bruker en potion? Guardian og Warden kan bruke self-heal, og så videre.

 

4. En bra healer vet hva du kan - og ikke kan. De små balladene dine kan gjøre mye rart, og det er bare tull å ikke bruke dem så lenge du husker regel nr 1. Fyr av en liten Ballad of War, og hele laget ditt gjør ekstra skade i nærkamp. Det er svært kjekt om du har noen nærkamp-folk. 10% høres kanskje ikke mye ut (tror det var 10%), men det hjelper. Ti slag, og vips har vi et "gratis slag".

 

5. Blir du skadet? Hva så? Du er ikke alene, og jobben din er å holde de andre i live. Om en fiende angriper det kan du fyre av en Piercing Cry for å stunne ham (spesielt om du har traitet til det), og Undead kan skremmes bort en stund. Ofte er dette lang nok tid til å la de andre drepe fiendene de sloss mot, så de kan hjelpe deg. I nødsfall hadde jeg en makro der jeg ropte etter hjelp, så jeg bare trengte å trykke en knapp for å tilkalle de andre.

 

 

En healer bør først og fremst satse på Fate, så du får mest mulig power og power regen. Resten er opp til deg. I tillegg har hobbiter et problem. De har en trait som gir dem 20 ekstra Strength. Det høres jo bra ut, og de fleste velger det uansett hvilken klasse du er. Men trenger en healer ekstra Strength? I hovedsak brukes den til å slå hardere, og vi har kun ett nærkampsskill. Du vil nok kunne blokke lettere, men andre traits gjør opp for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...