Gå til innhold

DVDfilm fra PC til PS3slim?


raet

Anbefalte innlegg

Jeg er blodfersk PS3-eier, og har nå en hel stabel med filmer på DVDplater som tidligere er kopiert via bl.a. DVDshrink.

 

Det har gjort at jeg på stort sett hver DVD-plate (ikke blue-ray) har 2 mapper, 1 stk AUDIO.TS (stort sett tom mappe virker det som) og 1 stk VIDEO.TS (inneholder 1-mange filer)

 

Jeg ønsker å kopiere (eventuelt konvertere til annet format) alle filmene mine fra DVDplatene og over til harddisken på pc'en, og la PS3 hente filmene derfra.

men, når jeg kopierer dvd-mappene over til harddisken, så blir det ikke noe særlig når jeg skal plukke fra PS3 (jeg har PS3 Media Server på PC'n og når jeg har delt katalogen som inneholder filmene - feks Titanic - så ser PS3 den riktige mappen, men den inneholder jo VIDEO.TS og AUDIO.TS og når VIDEO.TS inneholder mange .VOB-filer så blir det så knotete å vise...)

 

Jeg skulle ønske filmen var i et format som gjorde at - når jeg fant riktig mappe på PS3, så lå det bare en fil der... (i god nok kvalitet...)

Jeg bør tydeligvis konvertere til et eller annet annet format???

hva er best/enklest/billigst?? (gjerne teskjeoppskrift...)

Gjerne i en variant som gjør at det ikke blir så "rotete"...

 

jeg hadde en film i DivX, og den kom opp som 1 enkelt fil i PS3...

 

Hvordan løser du/dere dette?? (det er sikkert? ikke bare jeg som har DVD-plater som jeg lyster å legge over på harddisken for å vise på PS3?)

 

Håper at noen vet, og kan foreslå/hjelpe... (gjerne "teskje"...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som har peiling på min "grønne" problemstilling?

 

Foreslår at du laster ned handbrake fra www.handbrake.fr , convertere filene dine her .. bruk .mkv container. (standard instillingene i handbrake gir overraskenede god kvalitet).

 

Laster så med ps3 media server, og streamer filene fra denne til ps3en din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...