Gå til innhold

AVCHD videoredigering


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Panasonic Lumix DMC-gf1 som tar opp video i AVCHD/lite eller MPEG4.

Jeg forstår at det kreves en bra PC for å redigere video i AVCHD.

 

Vil min Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 Ghz og 6 gb ram og 1 Tb harddisk klare det? Og hva er beste redigeringsprogram?

 

Og, siden min Samsung DVD-spiller ikke kan vise AVCHD, er det kanskje like godt å konvertere AVCHD filene til annet format før redigering?

 

Har før redigert digital video med Pinnacle 9, men må nok investere i nyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal til USA på en 5 ukers tur, og det blir en god del fotografering og noe filming med mitt Lumix GF1. Har kjøpt minnnekort, 2 stk Sandisk 16 GB SDHC, ett klasse 4 og ett klasse 6, og ett Sandisk 32 gb klasse 6. Likevel, hvis det blir mye video, så må jeg tømme disse. Er det da lurt å brenne det på DVD eller på CD, eller kjøpe enda fler minnekort? Eller en liten harddisk.

Lenke til kommentar

Skal til USA på en 5 ukers tur, og det blir en god del fotografering og noe filming med mitt Lumix GF1. Har kjøpt minnnekort, 2 stk Sandisk 16 GB SDHC, ett klasse 4 og ett klasse 6, og ett Sandisk 32 gb klasse 6. Likevel, hvis det blir mye video, så må jeg tømme disse. Er det da lurt å brenne det på DVD eller på CD, eller kjøpe enda fler minnekort? Eller en liten harddisk.

 

Om du kjøper i USA sparer du mye av flybilletten.

Lenke til kommentar

Om du kjøper i USA sparer du mye av flybilletten.

 

Ja, man sparer jo ca 25-30%, og det er jo momsen mest, og litt på kursen. Så jeg har handlet disse minnekortene i USA, der de ligger å venter på meg, samt 14-140 zoomen og endel ekstra, uv-filtre, batterieliminator, ekstra batteri. Må vel passe på å ikke ta med kvitteringer på det jeg har kjøpt der. Heller sende dem i eget brev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...