Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Videregående skolevalg i Stavanger.


Anbefalte innlegg

Hallais. Innen 1. mars må jeg har søkt til videregående skole. Jeg har ikke søkt ennå, og sliter veldig med å finne ut hvilken skole jeg vil på. Det står mellom to skoler: studiespesialisering på St. Olav eller studiespesialisering på Hetland. Snittet på St. Olav ligger på rundt 4.5-4.6, mens snittet på Hetland ligger rundt 4.0. Til jul fikk jeg 4.8 i snitt, og det virker som om jeg kommer til å klare å få det til sommeren også. Problemet mitt er at jeg er utrolig usikker på hvilken skole jeg skal velge av disse to. Ingen som jeg kjenner skal begynne på St. Olav, mens på Hetland skal flere jeg kjenner begynne.

 

Hvilken skole bør jeg velge?

Noen som har noen erfaringer med noen av skolene, og har noe å legge til om dem?

 

Jeg trenger svar, kvikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått tre år på St. Olav, og må si det var tre flotte år :) Hvilke fag er det du tenker å gå? Jeg gikk realfag, og St. Olav er veldig gode på dette. Har avtaler med Hydro og felttur til Ainsa (Spania) om du velger geologi. Må legge til at det var ekstremt mye arbeid rundt denne turen, men det var også veldig lærerikt :)

Jeg var heldig med lærerne, selv om det finnes noen jeg gjerne kunne byttet ut...

 

Jeg vil anbefale deg å velge skole etter hvilke fag de har, og hva som interesserer deg. Det at dine venner skal til Hetland har ingenting å si. Jeg startet på St. Olav som eneste elev fra min skole, men ble likevel kjent me mange. Er forferdelig mange som kommer "alene" til videregående skole, og de aller fleste skoler legger til rette for at de nye elevene skal bli kjente med hverandre.

 

Ellers kan jeg legge til at St. Olav har en veldig bra kantine med superhyggelige kantinedamer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...