Gå til innhold

Hvilket hovedkort


gthaman

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en uke siden en xp 1800, gf3 ti500 og 512DDR ram og et abit kt7a raid hovedkort. Hovedkortet var defekt/ustabilt da jeg fikk det, og funket når det ville. Så jeg sendte det tilbake og fikk pengene mine. Nå skal jeg ha et nytt, men er litt redd for å kjøpe det samme. Er det noen som ha noen forslag til hvilket kort jeg kan kjøpe? Prisklasse ca 2000 kr, og min. 5 pci plasser. Helst ikke integrert lyd ( har sb audidgy).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Abit Kg7 hovedkort til 1434,- kr på komplett. det har seks pci plasser, fire minneplasser og ikke innebygd lyd. Jeg synes det er veldig stabilt på min Athlon 1600+ (det har ikke klikka en eneste gang på 3mnd). Det ble også best i test i PcPro.

Lenke til kommentar

Du mener vel KR7A-RAID?

 

Har det kortet selv, og er veldig fornøyd med det. Har ikke fått en eneste blåskjerm i WinXP med det enda, og er generelt meget stablit.

 

Er du ute etter et annet alternativ, så gå for det EPoX-HKet på Databutikken.com til ca. 1050kr (hvis tilbudet gjelder enda). Hovedforskjellen mellom kortene er at du ikke får RAID med EPoX.

 

Jeg ville imidlertid anbefalt å holde seg til KR7A-RAID.

Lenke til kommentar

KG7 kortet vant riktignok PcPro's seneste hovedkort test. Det skjønner jeg egentlig ikke. Chipsettet er utdatert. Kortet er jo bra nok i seg selv. Jeg sier ikke at det ikke er det.. Men jeg vil påstå at det finnes langt bedre alternativer i dag! Hovedkort med Via KT266A chipsettet er tingen -for øyeblikket. Snart kommer Via med KT333. Har forresten en kamerat som har ABit KG7 og AthlonXP 1600+, har han skikkelig trøbbel med PC'en! Lyden blir helt på trynet, samme med grafikken når han spiller.. Var ikke tendenser til slik bugging når han hadde TBird 1,13GHz på hovedkortet.. Har sett folk med AthlonXP & KG7 som får det til å fungere, men jeg måtte bare advare!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-01 22:31, elvis86 skrev:

JEG SKAL LOVE DEG AT XP HAR BLUESCREEN!

_________________

Jeg spiller Kævnter-Strajk, hva gjør du?


 

Windows XP fungerer ikke med Half-life. Du må sikkert skaffe patch for å kjøre det. Ikke vet jeg, jeg bryr meg ikke. Som Counterstrike-motstander synes jeg det er flott Microsoft gjør noe rett, og ødelegger for CS folka. :grin: Da må de kanskje innse at Ghost Recon eller Flashpoint er mye bedre og mye mye mye mye mer realistisk. Nytter ikke å springe rett fram med sniper-rifle der i gården nei! Dessuten kan du ikke jukse. Hva skal dere CS-folk gjøre da?

 

_________________

AMD Athlon XP 1700+ (1,46 GHz)

Abit KR7A-RAID

512 Mb Apacer DDR ram

ASUS Geforce 2 Pro

IBM 60 Gb 7200 rpm

IBM 10 Gb 5400 rpm

Creative Soundblaster Live!

17" SONY Trinitron Multiscan G220

 

[ Denne Melding var redigert av: Charon på 2002-02-02 05:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...