Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med deling av internett via ruter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en ruter med navn D-LINK DIR-655 som jeg kjøpte meg i fjord. Vi var 4 stykker som delte på internett linja får uten at det noen gang var problemer. Nå har vi fått ett nytt familie medlem som viser seg å være en flittig bruker av internett. Av visse årsaker kan vi ikke konfrontere denne personen med problemet.

Det som har skjedd er at maskinen til denne brukeren spiser opp 99% av nettlinja. Det er så ille at man nesten ikke klarer surfe. Tar ca 1 minutt å åpne lette nettsider som normalt tar 1 sekund.

 

Jeg trenger noen som kan hjelpe meg å guide meg til å splitte opp linja sånn at jeg kan begrense hvor mye av nettlinja denne personen får lov til å bruke. På det viset kan vårt lille samfunn fortsette å fungere uten at noen konflikter har oppstått.

 

 

Jeg håper virkelig det er noen av dere dær ute som har peiling på dette.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har en ruter med navn D-LINK DIR-655 som jeg kjøpte meg i fjord. Vi var 4 stykker som delte på internett linja får uten at det noen gang var problemer. Nå har vi fått ett nytt familie medlem som viser seg å være en flittig bruker av internett. Av visse årsaker kan vi ikke konfrontere denne personen med problemet.

Det som har skjedd er at maskinen til denne brukeren spiser opp 99% av nettlinja. Det er så ille at man nesten ikke klarer surfe. Tar ca 1 minutt å åpne lette nettsider som normalt tar 1 sekund.

 

Jeg trenger noen som kan hjelpe meg å guide meg til å splitte opp linja sånn at jeg kan begrense hvor mye av nettlinja denne personen får lov til å bruke. På det viset kan vårt lille samfunn fortsette å fungere uten at noen konflikter har oppstått.

 

 

Jeg håper virkelig det er noen av dere dær ute som har peiling på dette.

 

På forhånd takk!

 

Hei, du kan sjekke om router din støtter "QOS" det står i manualen på dlink.com/no

men tror ikke det. da trenger du en annen type router som har støttte for qos.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en ruter med navn D-LINK DIR-655 som jeg kjøpte meg i fjord. Vi var 4 stykker som delte på internett linja får uten at det noen gang var problemer. Nå har vi fått ett nytt familie medlem som viser seg å være en flittig bruker av internett. Av visse årsaker kan vi ikke konfrontere denne personen med problemet.

Det som har skjedd er at maskinen til denne brukeren spiser opp 99% av nettlinja. Det er så ille at man nesten ikke klarer surfe. Tar ca 1 minutt å åpne lette nettsider som normalt tar 1 sekund.

 

Jeg trenger noen som kan hjelpe meg å guide meg til å splitte opp linja sånn at jeg kan begrense hvor mye av nettlinja denne personen får lov til å bruke. På det viset kan vårt lille samfunn fortsette å fungere uten at noen konflikter har oppstått.

 

 

Jeg håper virkelig det er noen av dere dær ute som har peiling på dette.

 

På forhånd takk!

 

Hei, du kan sjekke om router din støtter "QOS" det står i manualen på dlink.com/no

men tror ikke det. da trenger du en annen type router som har støttte for qos.

QoS Engine? Fant en link i ruteren som forteller om litt om dette:

The QoS Engine feature helps improve your network performance by prioritizing applications.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...