Gå til innhold

Gameing-PC under 6000 AMD


Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Skal kjøpe PC for broren min som helst vil ha PC så fort som mulig så derfor alle delene fra Komplett.no . Han har egentlig bare kr 5000 å bruke, men jeg ville ikke gå ned på noen av delene for å få en bra nok PC til spill som feks BF2 osv...

 

Derfor lurer jeg på om dere ser noe som er overkill og mulighet for nedkutting?

 

* 451982 AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

* 485613 Cooler Master Elite 310 Sort/Blå Vifte: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio, 17 dBA

* 339898 Corsair VX 550W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin, 1x 6+2-pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

* 460863 Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Socket-AM3 AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

* 350154 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB Kit w/two HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27

* 494479 Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

* 430708 Seagate Barracuda 7200.12 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM

* 579053 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 875MHz

pris: 6091,-

Komplett.no handleliste

 

Er det kanskje noe jeg ikke har sett som ikke vil passe noe bra sammen?

 

Vurderte litt om grafikk kortet blir litt for mye, men var jo 10% tilbud og er det ikke nice med DX11 da...

 

 

Super takknemlig for alle tilbakemeldinger :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gameing-PC = Skjermkort

 

Du bruker for mye penger på cpu i forhold til skjermkortet. Ville absolutt ikke gått for noe mindre en HD5770.

 

Og redusere kostnadene med over en 1000 lapp på det oppsette ditt blir vel ikke like lett.

Gå ned på PSU

Gå ned på CPU (du må nesten vurdere å bytte til AMD Phenom II X2)

 

Spørs litt hvor absolutt denne 5k grensen er :D

Er det helt krise så bør man muligens se på muligheten for å bygge i et gammelt kabinett

Lenke til kommentar

Forslag fra Datakjeden som er 1000,- ned i pris:

 

Skjermkort:

POWERCOLOR ATI HD5770 1GB GDDR5, 2xDVI, DisplayPort, HDMI, DX11, 16x PCIe (AX5770 1GBD5-H)

 

 

Kabinett og strøm:

 

COOLERMASTER Centurion Sileo 500 (500W) (Schwarz) Schwarz (RC-500-KKP3-GP)

 

Hovedkort:

GIGABYTE AMD 785G AM3 MAX-16GB DDR3 MATX PCIE16 PCIE 2PCI 6RAID HDMI (GA-MA785GMT-UD2H)

 

Minne:

 

CORSAIR Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, for Intel and AMD, 240pin (TW3X4G1333C9A)

 

 

Prosessor:

 

AMD Phenom II X2 555BE/AM3 3.20GHz 7MB-L2L3 (HDZ555WFGMBOX)

 

 

DVD:

Sony Nec Optiarc DVD+-R/ RW/ DL AD-5240S-0B BLACK +24X8X12X -24X6X12X BULK SATA IN (AD-5240S-0B)

 

 

Harddisk:

 

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 500GB SATAII 16MB (ST3500418AS)

 

 

 

Totalt (inkl. mva): 5 072,-

Lenke til kommentar

Gameing-PC = Skjermkort

 

Du bruker for mye penger på cpu i forhold til skjermkortet. Ville absolutt ikke gått for noe mindre en HD5770.

 

Og redusere kostnadene med over en 1000 lapp på det oppsette ditt blir vel ikke like lett.

Gå ned på PSU

Gå ned på CPU (du må nesten vurdere å bytte til AMD Phenom II X2)

 

Spørs litt hvor absolutt denne 5k grensen er :D

Er det helt krise så bør man muligens se på muligheten for å bygge i et gammelt kabinett

Gaming-PC != Skjermkort

 

Det kommer helt an på hva man er ute etter. Selvsagt må man ha et kraftig skjermkort, men ikke utelukk fordelene ved en god CPU. Mange av oppgavene som gis til skjermkortet kan kuttes ut ved enkle grep i en konfigurasjonsfil, oppgavene en CPU gjør er ikke alltid så lett å gjøre dette med.

 

Så hvis man bygger en pc som man vil at skal kunne dra de fleste spill en god stund fremover, ville jeg heller lagt en del penger i CPU og heller konfigurert spillene litt ;) Det øyeblikket CPU blir for svak er det stort sett lite man kan gjøre. På en annen side, hvis du ser det som et "must" å spille alle spill i full HD med x8 AA så må man ha et kanonkraftig skjermkort.

 

Helt til slutt kan jeg bare si at jeg heller ikke anbefaler noe svakere enn 5770, men det tror jeg skulle holde lenge :) Har selv et 4890(som er noe kraftigere enn 5770)som jeg har overklokket, og synes det er totalt overkill i de fleste sammenhenger;)

 

Med en konfigurert versjon av cod4 ligger jeg stabilt med 250 fps ;) Riktig nok med 1280x1024 som oppløsning, men også med 4xAA. For de aller fleste vil nok et skjermkort som 5770 holde lenge ;)

Lenke til kommentar

Gameing-PC = Skjermkort

 

Du bruker for mye penger på cpu i forhold til skjermkortet. Ville absolutt ikke gått for noe mindre en HD5770.

 

Og redusere kostnadene med over en 1000 lapp på det oppsette ditt blir vel ikke like lett.

Gå ned på PSU

Gå ned på CPU (du må nesten vurdere å bytte til AMD Phenom II X2)

 

Spørs litt hvor absolutt denne 5k grensen er :D

Er det helt krise så bør man muligens se på muligheten for å bygge i et gammelt kabinett

Gaming-PC != Skjermkort

 

Det kommer helt an på hva man er ute etter. Selvsagt må man ha et kraftig skjermkort, men ikke utelukk fordelene ved en god CPU. Mange av oppgavene som gis til skjermkortet kan kuttes ut ved enkle grep i en konfigurasjonsfil, oppgavene en CPU gjør er ikke alltid så lett å gjøre dette med.

 

Så hvis man bygger en pc som man vil at skal kunne dra de fleste spill en god stund fremover, ville jeg heller lagt en del penger i CPU og heller konfigurert spillene litt ;) Det øyeblikket CPU blir for svak er det stort sett lite man kan gjøre. På en annen side, hvis du ser det som et "must" å spille alle spill i full HD med x8 AA så må man ha et kanonkraftig skjermkort.

 

Helt til slutt kan jeg bare si at jeg heller ikke anbefaler noe svakere enn 5770, men det tror jeg skulle holde lenge :) Har selv et 4890(som er noe kraftigere enn 5770)som jeg har overklokket, og synes det er totalt overkill i de fleste sammenhenger;)

 

Med en konfigurert versjon av cod4 ligger jeg stabilt med 250 fps ;) Riktig nok med 1280x1024 som oppløsning, men også med 4xAA. For de aller fleste vil nok et skjermkort som 5770 holde lenge ;)

 

Selve definisjonen på en "Gaming-PC" er en datamaskin som det hoedsaklig skal spilles på. Derfor står skjermkortet i senter. Selvfølgelig kan man ikke peise inn et HD5870 og tro at man kan hente ut noe særlig ytelse med en enkjernes celeron prosessor til 250,- (hadde egentlig vært morsomt å sett hvordan en slik maskin ville gjort det i en test). Desverre kan man tolke det slik når jeg skrev: "Gaming-PC = Skjermkort" :(

 

Poenget var å påpeke at han brukte over 1400 på cpu og 1200 på skjermkortet, noe som blir helt feil i mine øyne. Mulig "Gaming-PC: CPU < GPU" hadde blitt mer riktig, men vi er vel egentlig ganske enige når du ser på hva jeg skrev videre, og hva du har anbefalt.

 

Du snakker om å konfigurere spill til å bruke CPU? Det har jeg aldri hørt om, hva slags innstillinger endrer man på da? Trodde det var en trend at større deler av spillet ble flyttet til skjermkortet. Vi ser hvor flott og naturlig "fysikk" som har dukket opp etter at PhysX dukket opp. (usikker om PPU avlaster CPU eller GPU, mulig det er litt av begge deler)

Lenke til kommentar

Tusen takk for for skikklig utfyllende og bra svar, det endte med kjøp av denne konfigurasjonen :thumbup:

 

Men hvordan gjør man det med å belaste forskjellige på GPU og CPU? Har du evt noe linker etc?

 

 

[quote name='Hareide' date='19. februar 2010 - 17:36'

 

Spørs litt hvor absolutt denne 5k grensen er :D

 

Varr visst ikke så abosulut denne grensa for broren min.

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...