Gå til innhold

Aktivering av XP


Anbefalte innlegg

Har nå innstallert XP på min maskin og skal aktivere denne. Men en ting jeg lurer på .... hvis jeg seinere skal installere denne på nytt, vil jeg da måtte skaffe en ny aktiveringskode ???

Kan jeg bruke samme aktiveringskode hvis jeg også innstallerer programmet på den andre maskinen min ???

 

Voff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster du ned demo av TweakXP" kan du ta backup av aktiveringsfila. Den kan du da sikkert overføre og hente ut fra en annen maskin eller etter f.eks en reinstallasjon vil jeg tro. Om det er lovlig vet jeg faktisk ikke. Så lenge du har lisensen i orden burde det vel kanskje være greit.

Lenke til kommentar
Det går godt ann å bruke samme registreringskode på alle maskienene du har hjemme 584 ganger, men om det er lov vil jeg ikke si...

 

Nei, nei, Microsoft har laget et program som ligger ved windows xp som gjør at aktivere du ikke windows innen 30 dager blir helle maskinen slettet og så er det bare å sette igang ijen med instalasjon. Prøver du med samme aktiveringskode på mer enn en maskin, vil ikke microsoft aktiverer windows. Har selv prøv dette.

 

Når det gjelder å reinstalere, vet jeg ikke hvordan det funker, har hørt om folk som har gjort det uten prblemer, det er mulig at Microsoft hentet ut noe informasjon av maskinen din når du aktiverer (info som er ulik for alle maskiner, ikke spør hva det kan være).

Lenke til kommentar

Du kan bare ta backup av aktiveringsfila til xp. Når du da installerer på nytt er det bare å kopiere den tilbake til rett mappe og vips så er xp aktivert igjen. Dette virker bare hvis det ikke er gjort store forandringer på hardware. Du må også ha identiske brukerdata.

Lenke til kommentar
Du kan bare ta backup av aktiveringsfila til xp. Når du da installerer på nytt er det bare å kopiere den tilbake til rett mappe og vips så er xp aktivert igjen. Dette virker bare hvis det ikke er gjort store forandringer på hardware. Du må også ha identiske brukerdata.

 

Men si nå at jeg har 3 nye maskiner, men bare en xp lisens, alle maskinen står på et nettverk, vil jeg da kunne legge inn xp på alle maskinen og aktivere xp på den ene og bare kopierer over filen. (hvis det, hvor finner jeg filen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...