Ursa Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Heisann! Topicen sier det meste. Jeg skal rippe noen av mine egne ferie-film-DVDer (ingen kopibeskyttelse) så jeg kan redigere de i Premiere Pro. Det betyr at jeg må få filene til MS-AVI. Fins det DVDrip-programvare som gjør dette ekstremt smertefritt? På forhånd takk!
okasin Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Det beste og enkleste er dvdShrink link: http://www.dvdshrink.org/ Det er gratis, og det er enkelt å bruke, og du kan brenne plata (rippen) rett etter du er ferdig, eller lagre den som feks iso på pc`n etter du er ferdig.. Du kan i tillegg fjerne alt unødvendig, som feks undertekster for språk du ikke snakker, reklame mm..
Aqualong Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 (endret) Tror ikke DVD-Shrink greier å lage et fornuftig redigerbart format. Trådstarter ville ha AVI (det er ikke noe format det heller). Men det jeg synes er merkelig er at ikke PremierePro greier å hente inn disse filene? Selv bruker jeg Sony Vegas Pro, ingen problemer med å rippe og konvertere filer fra DVD, og deretter lagre som DV-AVI for redigering. Endret 20. februar 2010 av Aqualong
Ursa Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Skrevet 20. februar 2010 (endret) Ahhh fantastisk! Okasin: dette programmet var nøyaktig det jeg lette etter. Etter at videofila har blitt skrevet til harddisken, er det bare å rename fila til .MPG så kan jeg hive det rett inn i Premiere Pro Igjen tusen takk! edit: og best av alt: det foregår uten omrendring fra DVD-fila :D (DVS ingen ekstra-komprimering). Endret 20. februar 2010 av Ursa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå