Gå til innhold

BK: Doggie Darko


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Nok et actionbilde av hund i snø, denne gangen har jeg prøvd å komme meg enda lengre "ned" i kameravinkelen. Har også valgt å sentrere "bulldoseren" midt i bildet for å få det til å kommer mer "rett på og mot deg".

 

- - - -

 

Vurderer å lage en liten serie av bildene som følger denne for å vise litt av hunders bevegelser.. Føler at jeg har fått dokumentert det ganske bra. Er det noen interesse for dette? Da legger jeg dem til i samme tråd i tilfelle.

 

- - - -

 

Jeg er også på utkikk etter noen med hun som ønsker å bli tatt bilde av i litt arbeid... Tenker da i form av vanlig lydighet, litt springpole ol. aktiviteter!

 

Har du 2 hunder er dette enda mer intressant! :) Ta kontakt..

 

 

- - - -

 

Edit:

Fordel å legge ved bildet...

 

Her er også EXIF:

1/640sec

ISO-250

F/5.6

100mm

 

- - - - -

 

Har nå tatt turen i Photoshop, bilde nr.2(nederst) er justert hvitbalanse, +0.75 exposure, +7 blacks.

post-17057-1266394167_thumb.jpg

post-17057-1266403351_thumb.jpg

Endret av Kennel Orthrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, bikkja er på vei rett i fanget...

 

Men. Bildet virker litt undereksponert. Bruker du noen form for eksponeringskompensajon når du tar bilder i snøen? Hvis ikke vil kamera tilstrebe å få den hvite snøen nøytralt grå, noe det nesten har klart i dette tilfellet.

 

Jeg ville ha brukt +0,7 eller +1.

 

takk for titten

Lenke til kommentar

Hei,

Nei, det gjør jeg ikke- men det skal jeg prøve :) Godt råd, takk!

 

Det var meget mørkt denne dagen (ligger nedi en skygget stedet jeg besøkte), få var vansklige forhold til tider... Ønsker meg et mer lyssterkt objektiv!!

 

- - - -

 

Skal ta en tur i Photoshop for å se hvorvidt jeg greier å "fikse" litt :)

 

Har nå fått lagt opp et redigert bilde hvor jeg har gitt +0.75 i exposure, +7 i blacks, og justert litt på hvitbalansen.

 

 

Foresten b0bleJet:

Jeg har nå lagt til +0.75 i exposure via Photoshop fra råfil justeringen. Er det noen nevnverdig forskjell fra å ha dette som instilling på kamera og det å etterbehandle en råfil på denne måten?

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
Har nå fått lagt opp et redigert bilde hvor jeg har gitt +0.75 i exposure, +7 i blacks, og justert litt på hvitbalansen.

 

 

Foresten b0bleJet:

Jeg har nå lagt til +0.75 i exposure via Photoshop fra råfil justeringen. Er det noen nevnverdig forskjell fra å ha dette som instilling på kamera og det å etterbehandle en råfil på denne måten?

 

 

Forskjellen er at ved å foreta kompensasjonen i kamera er at du får mindre støy spesielt i skyggepartiene, da det er her det er mest støy. Dette merkes best når du kommer opp i litt høyere iso hastigheter.

 

Det som skjer når du foretar kompensasjonen i etterbehandlingen er at du forsterker og gjør mer synlig den støyen som befinner seg i skyggepartiene. Det er heller ikke sikkert at du klarer å få frem særlig mye informasjon fra områder som ligger i skyggen, men som ville ha inneholdt detaljer ved korrekt eksponering.

 

Håper dette var litt oppklarende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...