Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan kan jeg finne igjen AcerRecovery når jeg ikke har CD?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en ny laptop denne helgen og er rimelig fornøyd med den.

Jeg skulle teste noe og la inn en nedlastet windows7 ultimate som forhåpentligvis skulle være litt fikset på, men av en eller annen grunn så funket ikke det.

 

Jeg var såppas utålmodig med å få inn ultimate-systemet så jeg dum nok som jeg er så tok jeg ikke å brente ut noe igjennopprettelsesdisker eller noe som helst.

 

Jeg prøvde å trykke alt + F11 som det står jeg skal gjøre under oppstart for få en partisjonrecovery, men dette blir bare feil under selve igjenopprettelsen samt at en oppstartsfil fjernes så jeg kan heller ikke gå tilbake til windows etter det..

 

Hva i helvette gjør jeg nå? :p

Finnes det ett sted hvor jeg kan få fatt i en Acer-recovery? Jeg har lest igjennom sidene deres og ikke funnet noe, servicetelefonen stenger før jeg får somlet meg til å ringt til dem og jeg finner ingenting på the piratbay.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk meg en ny laptop denne helgen og er rimelig fornøyd med den.

Jeg skulle teste noe og la inn en nedlastet windows7 ultimate som forhåpentligvis skulle være litt fikset på, men av en eller annen grunn så funket ikke det.

 

Jeg var såppas utålmodig med å få inn ultimate-systemet så jeg dum nok som jeg er så tok jeg ikke å brente ut noe igjennopprettelsesdisker eller noe som helst.

 

Jeg prøvde å trykke alt + F11 som det står jeg skal gjøre under oppstart for få en partisjonrecovery, men dette blir bare feil under selve igjenopprettelsen samt at en oppstartsfil fjernes så jeg kan heller ikke gå tilbake til windows etter det..

 

Hva i helvette gjør jeg nå? :p

Finnes det ett sted hvor jeg kan få fatt i en Acer-recovery? Jeg har lest igjennom sidene deres og ikke funnet noe, servicetelefonen stenger før jeg får somlet meg til å ringt til dem og jeg finner ingenting på the piratbay.

 

Hjelp?

 

Piratebay er ikke løsningen på dette.

Du må nok ringe acer og få en plate av dem. Du må sikkert betale for den, jeg betalte ca 200 for min.

Lenke til kommentar
På Acer er de Alt + F10 som er recovery...med mindre du slettet den skjulte partisjonen,da fungerer det ikke..

Jau, det merket jeg fort.

Men Acer sin telesupport stenger før vi dødelige kommer oss hjem fra jobb.. Og på jobb glemmer jeg det.

Noe hjelp i dette som jeg fikk fra Acer Computer Helpdesk:

 

Slik tar du en recovery via harddisk:

 

Dette gjøres ved å holde ned ALT-tasten, også trykke F10-tasten flere ganger når du ser Acer logoen ved oppstart.

 

Da kommer du inn i Acer e-Recovery Managment.

 

Velg fabrikk standard eller factory default.

 

Merk at dette sletter all data på C harddisken. Data på D harddisken vil fortsatt beholdes.

 

Vårt standard passord er: 000000 (hvis ikke dette er endret av deg).

 

Husk å ta backup av filer som du ikke kan miste, feks. bilder, musikk osv.

 

Recovery (i Windows) harddisk:

 

Trykk Alt + F10 inne i windows. Da starter Acer eRecovery Managment.

 

(eller Start -> Alle programmer -> Acer Empowering Technology -> eRecovery)

 

Trykk på "Ominstaller"/"Restore" og velg fabrikkstandard/factory default og følg veiviseren.

 

 

Brenne ut Recovery CD:

 

Trykk Alt + F10 inne i windows. Da starter Acer eRecovery Managment.

 

(eller Start -> Alle programmer -> Acer Empowering Technology -> eRecovery)

 

Trykk på "Lag disk"/"Burn Disk" og velg fabrikkstandard/factory default og følg veiviseren.

 

Recovery via CD/DVD

 

Start PC:en, trykk F2 mange ganger (slik at du kommer inn i BIOS).

 

Velg Boot -> flytt CD/DVD ROM til toppen av listen. Marker CD/DVD ROM og trykk F6 (gjentas om ikke CD/DVD ROM står på toppen av listen).

 

Sett inn den første CD:en/DVD:en og trykk F10 og Yes.

 

Da vil maskinen starte på nytt og begynne å lese fra platen som står i CD/DVD ROM.

 

Med Vennlig Hilsen

Lxxxx

Norwegian Technical Support

Acer Computer Helpdesk

Tlf: 800 84 880

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...