Gå til innhold

Problemer med lydkortet!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dere må beklage om det er dårlig informasjon eller noe, men er ikke så veldig flink med dette :p

 

Kjøpte meg en ny pc fra komplett som vi satt sammen selv her hjemme, men har problemer med lydkortet (SupremeFX X-Fi).

Prøvd og oppdatere driverne, men sier at de ikke støtter programvaren

 

Som sagt, er ikke så veldig flink med dette og dette er nok ikke så veldig bra forklart, men spør om det er noe dere må/burde vite for å kunne hjelpe meg

 

Hovedkort: ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3

Lydkort: SupremeFX X-Fi

Windows 7 64 bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før det første, så var det ikke vi som satte sammen pcen her hjemme. Det var jeg som satte sammen pcen for deg, mens du satt å så på tv med dama mi. Bare så vi har fått klart opp det.

 

Lydkortet er SupremeFX X-Fi som følger med hovedkortet (ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3)

 

Drivere til xp/vista ligger inne, men de er ikke kompatible sammen med Win 7. Kunne vært lurt å skrive hva problemet ditt er også? I hvertfall. Det som er problemet: Med cden til hk er det ingen av driverne som "passer" med win 7, alle andre drivere fikk jeg installert og ordna, fra produsentenes hjemmesider. Men ikke detta lydkortet da.

Når vi prøver de driverne jeg finner kommer det bare at driverne er ikke kompatible med dette operativsystemet.

 

However, det er lyd i fronthøytalerne (H/V) og sub, men ikke bakhøytalerne, eller senter.

Programmet (creative ettellerannet) fungerer heller ikke sammen med win 7, så får ikke åpna det og endra instillingene fra 2.1 til 5.1

 

I windows sine instillinger kan man endre på en del forskjellig, men det er bare 2.1 alternativer.

 

Så hvis noen har noen gode ideer til hvordan man kan få alle høytalerne til å spille ville det vært fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...