Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobles til ruteren, men ingen tilgang til internett


Anbefalte innlegg

ja jeg har nettopp fått windows 7 på min bærbare men den vil ikke kobles til internet. jeg har 1 annen maskin som kjører xp tråløs å en med kabel begge de funker det er kun windows 7 som er slik. jeg finner nettverket skriver inn koden det står koblet til men ingen internett tilgang hva kan det skylles? hvordan får jeg fikset det problemet

 

takk på forhond

Endret av svve1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløsnett dette er snakk om? eneste jeg kan tenke som kan være årsaken er driver problematik. å du er 100% sikker på at koden som skrives inn er helt riktig skrevet inn?

 

 

 

Slå av krypptering på router å pørv og koble deg opp igjenn.

fungrer det fint så er det drivern som kjøres. prøv å bytt den ut.

Endret av larrylu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja jeg har nettopp fått windows 7 på min bærbare men den vil ikke kobles til internet. jeg har 1 annen maskin som kjører xp tråløs å en med kabel begge de funker det er kun windows 7 som er slik. jeg finner nettverket skriver inn koden det står koblet til men ingen internett tilgang hva kan det skylles? hvordan får jeg fikset det problemet

 

takk på forhond

Hvis du har riktig passord men ikke klarer og koble til så er det nærliggende og tro at du kjører mac filtrering på routeren din. Da må du legge inn mac adressen til det trådløse nettverkskortet ditt i routerens access liste. Mac adressen er ofte referert til som fysisk adresse hvis du kjører en ipconfig /all i et "command"(Start->Kjør cmd) vindu. Adressen er bygd opp av 2 siffer en - 2 siffer osv.(xx-xx-xx-xx-xx-xx)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ja jeg har nettopp fått windows 7 på min bærbare men den vil ikke kobles til internet. jeg har 1 annen maskin som kjører xp tråløs å en med kabel begge de funker det er kun windows 7 som er slik. jeg finner nettverket skriver inn koden det står koblet til men ingen internett tilgang hva kan det skylles? hvordan får jeg fikset det problemet

 

takk på forhond

Slå av kypteringen på routern!

 

så får du svar på om det som er problemmet. hvis det løsnet feilen, fix maskienne etterpå slik at de får wpa/wpa2 støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...