Gå til innhold

Den store lokfører tråden!


simen_gunnar

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Det hadde vært artig å fått opp en diskusjon rundt dette med lokfører jobb og utdanning. Ved første øyekast så virker dette som et drømmeyrke med god lønn under både jobb og utdanning.

 

Dette er noe jeg og sikkert mange andre vurderer sterkt, og nettopp derfor ønsker jeg synspunkter fra andre. Vil gjerne ha både negative og positive sider/meninger ved å velge dette studiet. Jeg går idag VG2 med matte og fysikk. Har lest en del på denne siden

 

På denne skolen står det bla.a. at man ikke får lønn under utdanning, hvor er det man får det?

 

 

Håper på mange innlegg:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

På denne skolen står det bla.a. at man ikke får lønn under utdanning, hvor er det man får det?

 

Norsk Jernbaneskole er den eneste skolen i landet som gir lokomotivførerutdanning, og det er en ulønnet utdanning.

 

Det som imidlertid kan hende, er at et jernbaneforetak (NSB, Flytoget, CN etc) tilbyr deg en kontrakt mot at du binder deg i selskapet i to år etter autorisering. Da får du også lønn under utdanningen. Flytoget og CargoNet ansetter lite for tiden, og personalsituasjonen til NSB har bedret seg kraftig. Småselskapene innen gods tar vel fortsatt inn noen, men jeg har ikke hørt at de tilbyr kontrakter. Så hvor lenge denne ordningen vil fortsette fra NSB's side, er uvisst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...