Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med nytt HK


Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt HK og CPU, men har nå møtt på litt problemer. Har satt opp hele dataen (HK/CPU/minne/HDD, GFX osv), men når jeg booter dataen får skjermen min ikke noe signal fra grafikkkortet (som virket med det gamle HK). Det er strøm i HK, vifta går i den. Noen idé om hva som kan være feilen? Er vel ikke noen annen tilkobling enn å sette inn kortet i slotten og koble til strømen til kortet?

 

HK: Gigabyte

Grafikkkort: Geforce 8800

CPU: AMD Phenom II

 

Takk for svar på forhånd ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt nytt HK og CPU, men har nå møtt på litt problemer. Har satt opp hele dataen (HK/CPU/minne/HDD, GFX osv), men når jeg booter dataen får skjermen min ikke noe signal fra grafikkkortet (som virket med det gamle HK). Det er strøm i HK, vifta går i den. Noen idé om hva som kan være feilen? Er vel ikke noen annen tilkobling enn å sette inn kortet i slotten og koble til strømen til kortet?

 

HK: Gigabyte

Grafikkkort: Geforce 8800

CPU: AMD Phenom II

 

Takk for svar på forhånd ^^

Hallo!

 

Har du vært i setup og gjort nødvenidge merknader i forhold til grafikk kortet?

Prøv å gå i sikker modus, så tar du deg en tur på egenskaper for maskinvare i System og ser etter der om du finner gule utropstegn på grafikk driverne.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Har du vært i setup og gjort nødvenidge merknader i forhold til grafikk kortet?

Prøv å gå i sikker modus, så tar du deg en tur på egenskaper for maskinvare i System og ser etter der om du finner gule utropstegn på grafikk driverne.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Hvordan hadde du tenkt til at han skal gjøre dette om han ikke får noe bilde på skjermen??? Virker jo ikke som han ser BIOS-bildet engang!

 

Mitt tips er også å sjekke at det er koblet strøm til skjermkortet. Dog burde det pipe som besatt om han ikke har gjort dette...

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Har du vært i setup og gjort nødvenidge merknader i forhold til grafikk kortet?

Prøv å gå i sikker modus, så tar du deg en tur på egenskaper for maskinvare i System og ser etter der om du finner gule utropstegn på grafikk driverne.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Hvordan hadde du tenkt til at han skal gjøre dette om han ikke får noe bilde på skjermen??? Virker jo ikke som han ser BIOS-bildet engang!

 

Mitt tips er også å sjekke at det er koblet strøm til skjermkortet. Dog burde det pipe som besatt om han ikke har gjort dette...

Så han får ikke opp post? I så fall burde han resette bios.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Får ikke opp post, nei. Hadde koblet til strøm til skjermkortet, og har nå prøvd med et eldre kort jeg har, som ikke trenger ekstra strøm. Har også prøvd nye ledninger til skjermen.

 

Ingen ting virker. Må være hovedkortet som er ødelagt, regner jeg med... Suger veldig, siden jeg nettopp måtte vente i lang tid på å få ny CPU fra komplett siden den første jeg fikk hadde en bøyd pin... har vel gått omtrent en måned uten egen data nå =S

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men det er svært sjeldent en komponent er defekt ved ankomst selv om det nå og da inntreffer.

 

For å ta den vanlige regla; du har plassert avstandsstykkene slik at de korresponderer med skruehullene på hovedkortet? Du har prøvd med én ram-brikke i forskjellige spor? Du har plassert 12V P4 forsyning i et lite firkantet hull der oppe ved CPU?

 

Det kan forsåvidt tenkes at BIOS må oppdateres for at den skal gjenkjenne CPU, selv om dette ville være merkverdig iom. at hovedkortet er relativt nytt og dermed burde støtte de fleste prosessorer i AM3-sjiktet.

 

Det hjelper også om du kan opplyse om hvilke komponenter du har i maskinen. Hvor mye peiling du egentlig har på dette og om hva som skjer ved oppstart. Hører du f.eks HDD'en knatre, eller er det kun en jevn viftestøy uten andre tegn til liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...