Gå til innhold

Problemer med Google SketchUp

Stigah

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften. Jeg var neimen ikke sikker på hvor jeg skulle plassere dette, men tok sjansen på å plassere det her.

Jeg har nå lastet ned Google SketchUp for å leke meg litt. (Versjon 7 til PC)

Jeg trykker på installasjonikonet. Den begynner da å extracte noen filer.

Etter en liten stund starter "Google SketchUp 7 Setup" Noen få sekunder etterpå, kommer denne meldingen opp: "The folder path 'Program Files' contains an invalid character. Den kommer altså før jeg får gjort noe, så jeg har ikke skrevet inn noe feil på der vi vil plassere filen.

Noen som vet hva jeg må gjøre få å få fikset dette?

Må også nevne at jeg har lastet ned programmet 3 ganger fra Googles offisielle side, alle uten hell.

Jeg installerte SketchUp tidligere i dag da jeg var på skolen. På skolen bruker jeg Windows Vista, og her hjemme bruker jeg Windows 7. (Klarer ikke å komme meg på nettet på skolen med W7) Tror dere dette gjør sånn at det ikke virker?

Jeg har utrolig lyst på Google SketchUp, og håper at noen her vil være så snille og hjelpe meg :)

Mvh.

Stig

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
God aften. Jeg var neimen ikke sikker på hvor jeg skulle plassere dette, men tok sjansen på å plassere det her.

Jeg har nå lastet ned Google SketchUp for å leke meg litt. (Versjon 7 til PC)

Jeg trykker på installasjonikonet. Den begynner da å extracte noen filer.

Etter en liten stund starter "Google SketchUp 7 Setup" Noen få sekunder etterpå, kommer denne meldingen opp: "The folder path 'Program Files' contains an invalid character. Den kommer altså før jeg får gjort noe, så jeg har ikke skrevet inn noe feil på der vi vil plassere filen.

Noen som vet hva jeg må gjøre få å få fikset dette?

Må også nevne at jeg har lastet ned programmet 3 ganger fra Googles offisielle side, alle uten hell.

Jeg installerte SketchUp tidligere i dag da jeg var på skolen. På skolen bruker jeg Windows Vista, og her hjemme bruker jeg Windows 7. (Klarer ikke å komme meg på nettet på skolen med W7) Tror dere dette gjør sånn at det ikke virker?

Jeg har utrolig lyst på Google SketchUp, og håper at noen her vil være så snille og hjelpe meg :)

Mvh.

Stig

Det er ikkje noko gale med windows 7 .. Eg har sjølv lasta ned og brukt google sketchUp .. Som eg greide fint og instalere. Prøv og last fila ned fra en an side. Søk frk på : Google sketchUp free download på google.. MEN, det kan og ve at .. om du har antivirus på, så kan den ofte slette usikrede filer på mappa du laster ned, som gjer at programmet ikkje heilt fungerer. Har ofte hendt med meg ;) prøv og skru av antiviruset ;) Prøv kanskje og instaler Sketschup med administrator. Høgre klikk på setup, " kjør med administrator " ;)

Endret av Spaycer
Skrevet

Prøv å kjøre som administrator ja. Jeg kan se for meg, uten å være sikker på hvordan Windows 7 gjør dette, at tilgangen til mappen "program files" er begrenset for andre enn administratorkontoen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...