Gå til innhold

Counter Strike [Steam], har en del problem, hjelp takk!


Anbefalte innlegg

hei...Har fått ny bærbar pc og har installert steam, cs, cz og cz deleted scenes.

 

Men da det var ferdig og eg kjørte Steam, kom denne meldinga opp:

 

Fatal Error: Failed to load platform modules

 

Eg trykte Ok, og starta spillet og alt virket normalt (det er åpenbart ikkje normalt når det kommer error opp!)

 

Det var mitt første problem. Det andre som skjedde var at når eg gikk innpå find servers, kom INGEN servere opp. Bortsett fra serverene som var på "friends".

Ka er grunnen til det ? Skjønner det ikkje, og nei, eg har ikkje tatt på en spesiell instilling når den søker.

 

Det tredje problemet mitt er at når eg spiller online, lagger eg veldig, eller har høg ping heile tida. Den er rundt 70-80 og over nesten heile tida. Kvifor det ???

 

 

Håper noken tar seg tid til å hjelpe meg, trenger det virkelig!! :ermm::innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Angående error; om du har windows7 operativsystemet installert på PCen, kan det hende erroren kommer opp grunnet noe feil i filer eller drivere. Du kan laste ned et slags program fra Microsoft, noe jeg dessverre(eller heldigvis?) ikke har spesielt mye peiling på, som lar deg kjøre alle spillene XP lar deg kjøre. (Windows XP pro framfor alle OS!! :D)

 

Jeg har også opplevd det at jeg ikke finner servere på CS 1.6. Jeg er litt usikker på hvorfor dette skjer, men kan hende det er noe med ruteren. Det hjalp i hvertfall mye hos meg når jeg åpna diverse porter. (søk litt rundt på google angående det, lenge siden jeg åpnet ting i min ruter).

 

En ping på 70 til 120 er ikke spesielt høyt. Noe vel høyt er det kanskje om du spiller veldig seriøst. Vær sikker på at ingen på linja di laster ned, lukk alt av programmer som bruker noe av nettlinja, f.eks msn, skype, spotify, mIRC etc. (Steam på selvsagt være oppe).

Om pingen fortsatt er høy, uansett på hvilken server du er på(er litt forskjellig fra server til server), så kan det hende at linja di er for liten, eller det kan ha noe med porter i ruteren. (Litt usikker, som sagt.)

 

Håper dette hjalp i hvertfall. :)

 

- Du må forresten ikke glemme å sjekke om brannmuren din blokker CS. (hflauncher elns). Kontrollpanel -> Windows-Brannmur -> Unntak. (sett et kryss for de spillene som skal gå gjennom muren). Du kan også åpne porter i brannmuren manuelt. (Velg Åpne porter i unntak-seksjonen). Hvilke porter som må åpnes, og hvordan(avhengig av hvilken ruter du har) kan du søke litt på google etter. ''CS 1.6/Source/CZ ports to open in router'' etc.

Endret av Ordinary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...