Gå til innhold

Hva skal jeg bruke min Asus EEE 900 til nå?


Anbefalte innlegg

Sitter å funderer på hva jeg skal bruke min Asus eee 900 til nå. Klarte å helle en øl eller to over tastaturet en stund tilbake, så alt fungerer med unntak av dette :p

 

¨Kjører pent med USB tastatur :thumbs:

 

Noe forslag til hva jeg kan bruke denne fantastiske linuxpcen til? Ser liksom ikke så mye poeng i å ha en mini-laptop med et dårlig OS og gigantisk tastaur (2 x pc'en selv).

 

Så kjære kreative folk, er det noe geniale ideer der ute?

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den opp som en liten filserver med OpenSUSE eller Ubuntu.

Koble til et par usb-harddisker og kjør opp raid1 eller raid10, så har du en god og trygg lagringsplass for filene dine.

I tillegg kan du jo koble på en tredje disk, og en cronjob som tar backup fra hoveddiskene til denne hver natt.

 

Rask og god filserver, med automatisk backup.

 

Det er kjekt å ha :)

Lenke til kommentar

Neida, det går fint.

Kanskje det er litt stress med den raiden, men uansett - hvis du setter opp 2x usbdisker og en cronjob mellom dem, så har du en super filserver med backup. Raid10 eller raid1 er kjekt hvis du trenger ytelse og oppetid, slik at ikke filene dine ditt går ned fra nettverket hvis en disk ryker. Men cronjoben sørger jo for at du iallefall har backup.

 

Og så er det jo moro å sette opp en slik server :)

Lenke til kommentar

Joda, funker sikkert fett det.

 

Men: Har allerede en pc med HDMI tilkobling som lett fyres opp på tv'n, ellers kan jeg bruke både PS3 en til surfing der og mobilen kan også til nøden kobles til min geniale telvisjon.

 

Men har du i så fall et kult OS å anbefale, har ikke HDMI på Asus'en så må vel kjøre DVI da? :cry:

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Ubuntu er jo flott, da. Du får en lekker gui, et stabilt system og alle muligheter (pluss, pluss) som du har i Windows. Minner egentlig litt om Mac.

Det er veeeldig mye bedre enn OSet som følger med originalt med eee ;)

 

Asusen har vel ikke DVI, så du må kjøre vga...

Hvor stor harddisk/ssd har du på den, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...