Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sover dårlig - mareritt


Nynaeve

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tittelen sier ganske mye, men kan jo fortelle at jeg sover veldig dårlig, siden jeg har mareritt omtrent hver natt.

Det har pågått sånn i et år nå, og har opplevd dette før. Da jeg var 10 år hadde jeg en ekstrem periode hvor jeg omtrent ikke

sov i det hele tatt, siden jeg var redd for marerittene. Dro til både lege, homeopat og soneterapibehandling.

Hos homeopaten fikk jeg noen dråper, som funket i nesten 5 år, før det begynte igjen i fjor vinter.

Dro derfor dit igjen i høst, og fikk nye dråper, men denne gangen virket de i knapt en måned.

Er ganske utslitt, og det går utover konsentrasjon, humør og skolearbeid. Legen sa at dette kunne komme av at

jeg stresser en del og bekymrer meg litt for mye om ting jeg egentlig ikke trenger å bekymre meg for. Jeg er ikke helt sikker, jeg.

Noe jeg kan gjøre? Vær så snill?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme drømmen hver natt og er det sanndrøm? Dvs noe du har opplevd som kommer til deg i søvne? Har du forsøkt å finne litteratur om drømmetyding? Kan kanskje være til hjelp å snakke med en psykolog om plagene dine også (da må evt fastlegen din henvise deg til DPS).

Endret av dSRL
Lenke til kommentar

Er veldig ofte like drømmer, ja, men hver gang er det noe nytt. Enten andre personer eller en vri i handlingen.

Har lest litt om drømmetyding, og har ikke funnet noen tegn i drømmene mine som jeg kan kjenne igjen i virkeligheten.

Vet ikke helt om jeg tror det å snakke om drømmer vil få dem til å forsvinne? De er vel egentlig bare min egen fantasi?

Lenke til kommentar

Hadde samme drømmen mer eller mindre hver eneste natt i 2 år , ble ganske forstyrra en periode da jeg ikke fant ut hva budskapet i drømmen var. Alt var så blury og utydelig . Plutselig en dag sluttet jeg å drømme den. Men perioden det pågikk var ganske jævlig. Har lært meg å analysere drømmene jeg har , gode eller vonde. Prøver å innse at det bare er en drøm, selv om de noen ganger kan virke sykt ekte.

Lenke til kommentar
Hadde samme drømmen mer eller mindre hver eneste natt i 2 år , ble ganske forstyrra en periode da jeg ikke fant ut hva budskapet i drømmen var. Alt var så blury og utydelig . Plutselig en dag sluttet jeg å drømme den. Men perioden det pågikk var ganske jævlig. Har lært meg å analysere drømmene jeg har , gode eller vonde. Prøver å innse at det bare er en drøm, selv om de noen ganger kan virke sykt ekte.

 

Skulle gjerne analysert drømmene mine jeg også.. Men det er alltid så mange.. Har hatt opptil 5 mareritt på samme natt. Hvor jeg har våkna opp mellom og vært livredd, også har

jeg sovna til enda en grusom drøm. Er ganske jævelig, ja.

Endret av Nynaeve
Lenke til kommentar
Gjest Im_just_a_dreamer

hei hei! Jeg har lest flere bøker om drømmetydning og vil nok si at jeg er litt ekspert på det;) hehe

 

jeg bare lurer: er det noe du virkelig bekymrer deg for?som du tenker på hele tiden?

jeg tror at det har en stor sammenheng med hvilke typer drømmer du drømmer. Er du lykkelig så drømmer du bra drømmer og det omvendte hvis du ikke har det så bra.

 

Når vi drømmer så bearbeider vi de probleme vi har i det virkelige liv. Så hvis du tenker negativt så er det jo ikke så rart at drømmene er fæle pga at tankene dine er det.

ikke sant?

 

Jeg husker at jeg hadde helt for jævelige drømmer konstant når jeg hadde en spiseforstyrrelse og var deprimert. men Er frisk nå da=) og nå drømmer jeg bare gode drømmer;)

 

Jeg pleier alltid å skrive ned drømmene mine slik at jeg kan tyde dem. De lyver aldri og er egentlig bare en refleksjon på hvordan du har det. Ting som ligger i underbevistheten og tanker som du egentlig har men ikke tørr å inrømme blir avdekket;) du finner svaret på alt ut i fra dine drømmer! =)

 

sjekk ut denne siden her drømmesymboler.no.

Det er en side hvor du kan sjekke opp alle symbolene i drømmene dine. Tyd vært enkelt symbol og sett dem sammen til en ordentlig betydning og sammenlign svarene med din livs situasjon.

 

Det ble litt forvirrende det her men håper det var til litt hjelp;)

lykke til!

Lenke til kommentar

Det var til hjelp, ja! :D

 

Har vært inne på den siden før, men har liksom aldri fått noe særlig ut av det :)

Jeg har det absolutt ikke fælt! Har verdens herligste familie, gode venner og fantastisk kjæreste :)

Så jeg tror ikke det er problemet. Mamma og bestemor derimot tror det kommer av at jeg leser så mange

"fæle" bøker, men det er jo det jeg liker. Hvordan kan det være grunnen til at jeg har så mange fæle drømmer

når det er noe jeg liker?

 

Blir ikke helt klok på dette her. Det som er ekkelt er at det ofte er de samme drømmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...