Gå til innhold

Skal ha ny tlf, Motorola Milestone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Milestone siden før jul, og det er uten tvil den beste telefonen jeg har prøvd noensinne. Skjermen, byggekvaliteten, tastaturet og android gjør dette til den optimale mobilen for meg. Hadde HTC Magic før denne, og Milestone har bedre batterilevetid enn Magic. Selvsagt påvirkes dette av lysstyrken, 3G, WiFi osv, men om du er lur kan den holde fint et par dager, og det er jo OK i dagens mobilmarked. Til og med på laveste lysstyrke på skjermen er den svært god, så du kan helt klart spare batteriet med enkle grep.

 

Skal du ha fysisk tastatur i tillegg til touch er Motorola Milestone egentlig det eneste alternativet. Jeg kan i hvert fall ikke forstå de som velger N97 fremfor denne. Alternativet blir da N900 eneste, men selv denne mener jeg Milestone har overtaket på.

Lenke til kommentar
Har hatt Milestone siden før jul, og det er uten tvil den beste telefonen jeg har prøvd noensinne. Skjermen, byggekvaliteten, tastaturet og android gjør dette til den optimale mobilen for meg. Hadde HTC Magic før denne, og Milestone har bedre batterilevetid enn Magic. Selvsagt påvirkes dette av lysstyrken, 3G, WiFi osv, men om du er lur kan den holde fint et par dager, og det er jo OK i dagens mobilmarked. Til og med på laveste lysstyrke på skjermen er den svært god, så du kan helt klart spare batteriet med enkle grep.

 

Skal du ha fysisk tastatur i tillegg til touch er Motorola Milestone egentlig det eneste alternativet. Jeg kan i hvert fall ikke forstå de som velger N97 fremfor denne. Alternativet blir da N900 eneste, men selv denne mener jeg Milestone har overtaket på.

 

Takk for et fint og utfyllende svar. Nå står det egentlig mellom M Milestone og Blackberry Bold 9700 for min del... Hva tror du???

Lenke til kommentar
Skal du ha fysisk tastatur i tillegg til touch er Motorola Milestone egentlig det eneste alternativet. Jeg kan i hvert fall ikke forstå de som velger N97 fremfor denne. Alternativet blir da N900 eneste, men selv denne mener jeg Milestone har overtaket på.

 

Nja må krangle litt her, man kan egentlig ikke sammenligne N900 og milestone siden de bruker helt forskjellige systemer. Liker helt klart tykkelsen og specs på milestone, men n900 har langt mer muligheter og er mye mer "geekphone". :)

Lenke til kommentar
Blackberry låser deg jo til et system og nettverk langt ifra alle teleoperatører kan tilby.

 

 

Det ser ut som det går Blackberrys vei. Overlegen batterikapasitet (Best i klassen)og et råkult utseende gjør at jeg liker denne telefonen framfor disse firkantede typene. Den skal funke på både tele2 og telenor sitt nettverk -og da er vel det problemet løst??? Milestone virker bra, men lading hver natt blir et irritasjonsmoment. Hadde Motorola Motorazr v8 fra før, måtte lade hver natt. Ellers likte jeg den telefone tross for utdaterte egenskaper. Kult å prøve noe helt annet nå.

Lenke til kommentar
Skal du ha fysisk tastatur i tillegg til touch er Motorola Milestone egentlig det eneste alternativet. Jeg kan i hvert fall ikke forstå de som velger N97 fremfor denne. Alternativet blir da N900 eneste, men selv denne mener jeg Milestone har overtaket på.

 

Nja må krangle litt her, man kan egentlig ikke sammenligne N900 og milestone siden de bruker helt forskjellige systemer. Liker helt klart tykkelsen og specs på milestone, men n900 har langt mer muligheter og er mye mer "geekphone". :)

Mer geekphone fordi det følger met et en terminal? Fordi den er stor? Nei. Med Android har man utrolig mye gode apps som n900 ikke kommer til å se på lang lang tid. Det er vel 25 000 programmer i markedet.

 

Og hva mener du man kan gjøre med en N900 som man ikke kan gjøre med Android?

 

Når det gjelder Milestone spesifikt, så vil jeg si, at det er den beste mobilen på markedet, om man vil ha tastatur (nexus 1 om det ikker er så nøye). Det eneste minuset er at man ikke får ÆØÅ på tastaturet. Man må holde inne a\o for å få frem disse. Ikke et stort problem, men nevneverdig.

 

Blackberry låser deg jo til et system og nettverk langt ifra alle teleoperatører kan tilby.

 

 

Det ser ut som det går Blackberrys vei. Overlegen batterikapasitet (Best i klassen)og et råkult utseende gjør at jeg liker denne telefonen framfor disse firkantede typene. Den skal funke på både tele2 og telenor sitt nettverk -og da er vel det problemet løst??? Milestone virker bra, men lading hver natt blir et irritasjonsmoment. Hadde Motorola Motorazr v8 fra før, måtte lade hver natt. Ellers likte jeg den telefone tross for utdaterte egenskaper. Kult å prøve noe helt annet nå.

Blackberry er ikke en god telefon om du skal bruke den til andre ting enn jobb type ting. Man finner ikke en brøkdel av de fantastiske applikasjonene (ala spotify) man finner på Android. Og det er klart at stor skjerm trekker mye batteri, men å lade den hver natt er absolutt ikke et problem. Man bare dytter den i docken, og bruker den som nattbordklokke\vekkeklokke.

 

Motorola-offers-Car-Mount-and-Multimedia-Dock-for-Droid.jpg

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Nja må krangle litt her, man kan egentlig ikke sammenligne N900 og milestone siden de bruker helt forskjellige systemer. Liker helt klart tykkelsen og specs på milestone, men n900 har langt mer muligheter og er mye mer "geekphone". :)

Mer geekphone fordi det følger met et en terminal? Fordi den er stor? Nei.

Dersom man er ute etter en geekphone er Milestone absolutt et no-go. Motorola har bestemt seg for å signe både bootloader og kernel med sine hemmelige kryptonøkler. Dermed er hele poenget med å kjøre fri programvare borte og man kan like godt kjøpe en iPhone. Det hjelper ikke at Europa er et mikroskopisk marked for Motorola, noe som medfører at oppdateringer for Milestone har liten prioritet. Markedsføringen er misvisende ("phone without compromise") og fra selskapets representanter må man vente å få servert spydigheter som "kjøp en annen telefon". Mao, ta en ekstra titt på Nexus One og N900 før du bestemmer deg for Milestone.

Lenke til kommentar
Har hatt Milestone siden før jul, og det er uten tvil den beste telefonen jeg har prøvd noensinne. Skjermen, byggekvaliteten, tastaturet og android gjør dette til den optimale mobilen for meg. Hadde HTC Magic før denne, og Milestone har bedre batterilevetid enn Magic. Selvsagt påvirkes dette av lysstyrken, 3G, WiFi osv, men om du er lur kan den holde fint et par dager, og det er jo OK i dagens mobilmarked. Til og med på laveste lysstyrke på skjermen er den svært god, så du kan helt klart spare batteriet med enkle grep.

 

Skal du ha fysisk tastatur i tillegg til touch er Motorola Milestone egentlig det eneste alternativet. Jeg kan i hvert fall ikke forstå de som velger N97 fremfor denne. Alternativet blir da N900 eneste, men selv denne mener jeg Milestone har overtaket på.

 

Irriterende lang ventetid på pixmania.no har gjort at jeg har avbestilt Blackberry- telefonen.. Nå har jeg i steden valg Motorola Milestone. Den skal sendes fra england i dag. Gleder meg :) :)

Lenke til kommentar

Nja må krangle litt her, man kan egentlig ikke sammenligne N900 og milestone siden de bruker helt forskjellige systemer. Liker helt klart tykkelsen og specs på milestone, men n900 har langt mer muligheter og er mye mer "geekphone". :)

Mer geekphone fordi det følger met et en terminal? Fordi den er stor? Nei.

Dersom man er ute etter en geekphone er Milestone absolutt et no-go. Motorola har bestemt seg for å signe både bootloader og kernel med sine hemmelige kryptonøkler. Dermed er hele poenget med å kjøre fri programvare borte og man kan like godt kjøpe en iPhone. Det hjelper ikke at Europa er et mikroskopisk marked for Motorola, noe som medfører at oppdateringer for Milestone har liten prioritet. Markedsføringen er misvisende ("phone without compromise") og fra selskapets representanter må man vente å få servert spydigheter som "kjøp en annen telefon". Mao, ta en ekstra titt på Nexus One og N900 før du bestemmer deg for Milestone.

Velvel, at du ikke kan fyre inn custom roms er greit. Men jeg har hatt svært dårlig erfaring med det uansett. Å finne et som fungerer optimalt skjedde ikke for meg for windows mobile hvertfall. Har ingen tro på at det er bedre for Android telefoner.

 

Men root er ikke noe problem på Milestone. Min har root nå (2.0.1).

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...