Gå til innhold

Lian Li PC50USB og CPU-kjøler - spørsmål.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Vurderer å kjøpe meg et Lian Li PC50USB. Jeg må flytte PC'en inn på stua da "kontoret" skal bli barnerom.

 

Spørsmålet mitt er, hvordan er det med plass til kjøler i dette kabinettet?

Jeg har sjekket endel rundt på nettet uten å klare å finne et eksakt svar. Jeg har en MCX462PLUS kjøler som ut fra de mål jeg finner er ca 42mm høy. Er det da plass til en 20mm høy vifte på kjøleren?

Kabinettet er størrelsesmessig perfekt for min bruk ut fra det jeg kan bedømme fra bilder, men jeg må jo kunne bruke en god kjøler samtidig... Evt noen som har forslag til en alternativ kjøler som er stille og kjøler bra nok til litt overklokking (har XP1700+@2048MHz som jeg gjerne vil fortsette å bruke).

 

Alle tips og råd mottas med takk!

 

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha noen som helst erfaring med LianLi, så ser det ut som det skal gå alldeles utmerket med den Swiftech-ribba. Det er bare reint, skjært øyemål som tilsier dette. Husk på at kabinettet skal kunne romme 5.25"-enheter, noe som er 2.54 cm * 5.25 = 13.34 cm. I tillegg er det noen cm som gjør at kabinettet blir enda breiere. Skulle gi god nok plass til kjøleløsningen din.

 

Husk på at en standard 80 mm vifte vel er 25 mm tjukk og ikke 20 mm som du nevner. Mener jeg da... :)

Lenke til kommentar

Husk på at en standard 80 mm vifte vel er 25 mm tjukk og ikke 20 mm som du nevner. Mener jeg da... :)

 

Det har du rett i, men jeg har sett på en vifte hos microplex som er 20mm tykk.

 

 

Problemet ligger i at PSU ikke er montert i toppen av kabinettet, men ut mot sidedøra. Kanskje du kan maile Microplex?

 

Jepp! Plasseringen av PSU som er problemet, men jeg fant etterhvert frem til forumet hos microplex og fikk svar fra en av gutta som jobber hos dem. Han bekrefter at det er plass til den vifteløsningen jeg hadde tenkt på, som er en titan 80x80x20 vifte ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=TFD8020L12C ).

 

Ble forøvrig anbefalt en PSU fra Fortron/Source med 12cm vifte som da vil hjelpe til å trekke varm luft fra CPU-kjøleren ut av boxen.

 

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...