Gå til innhold

Prøve seg i hockey?


Otsu

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå begynt å like ishockey mer og mer.

Jeg har lyst til å spille på et lag, men jeg finner fint lite informasjon om hvor jeg kan signe opp eller hvor jeg kan komme for å få informasjon. Virker rett og slett som at det kan bli vanskelig å prøve seg hvis man er over 19... (stemmer dette?)

Fetteren min, som er ett år yngere en meg spiller for frisk (get ligaen)

Jeg har mest lyst til å starte med å se hvordan jeg liker det, eventuelt prøve meg som keeper.

Jeg er ingen stor jævel, er 20 år, ca 180 og veier rundt 75 kilo. Jeg har nesten aldri gått på skøyter før, men jeg har alltid hatt lett for å lære meg tekniske ting (Fysisk)

Setter stor pris på svar og forslag. (Jeg er i Japan nå, så får sannsynlighvis ikke prøvd før neste sesong. Eller er det noen ishaller som holder åpent sommeren og?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har aldri gått på skøyter før. Men vil lære å spille hockey, på et hockey lag. Og du er 19 år.

Da vil du starte på et old boys lag, hvor det spiller folk som har hoppet av rundt junior nivå. Laget har kanskje en trening og en kamp i uken.

 

Dette vil bli vanskelig, men jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

Klar over at det vil bli hardt. Jeg har gått på skøyter før, men det begynner å bli en stund siden. Jeg har bare aldri spilt i et lag.

Snakket med noen klubber og det viser seg at jeg kan starte i et 4 divisjonslag (oldboys, som du kaller det) og hvis det viser seg at jeg har god progresjon så kan jeg trene med yngere lag i tillegg (1 trening i uken er jo ikke godt nok til å bli god)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå som de fleste 3 og fjerde (lokaldivisjoner) har spilt ferdig sesongen sin, frigjøres masse istid frem til isen fjernes. Dere kan ringe og og bestille en time. Tror det koster rundt 400 kroner. Her er jeg litt usikker.

 

Men prøv og få gjengen din på is så fort som mulig :)

Lenke til kommentar

Skulle så gjerne, men jeg har ingen venner som er interresert i ishockey, bortsett fra broren min og fetteren min. Broren min er i Canada og fetteren min spiller for frisk (har da selvfølgelig ikke tid til å spille med meg) -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...