Gå til innhold

Konstant summing fra subwoofer


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har en litt eldre proson-subwoofer som jeg ikke har brukt på noen år, da den er litt syk, og jeg har ikke hatt tid/ork til å se noe på det. Men, tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å kurere den nå.

 

Greia er at den summer konstant, uavhengi av om det er koblet til noen lydkilde eller ikke, den summer uansett. Ganske kraftig summing, og så irriterende at jeg ikke gidder bruke den. Greia er at, jeg tror ikke summingen kommer fra høytaler-elementet i seg selv, det virker i hvertfall ikke så, virker mer som den kommer fra trafoen eller noe? Så det jeg lurer på er vel om, det går ann å fikse dette på en måte, eller kanskje bytte ut selve trafoen? Om det er en grei jobb for en som meg, som kan litt, men ikke så altfor mye?

 

Kan også nevne at jeg har hatt litt problemer med en baderomsvifte her i leiligheten, den er byttet ut nå, men den gamle skapte forstyrrelser i resten av strømnettet når den skulle til å skru seg av (skurring på tv'en, skurring fra det elektriske pianoet osv), så jeg lurer på om dette kan ha bidratt til subwooferens problemer?

 

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpnet nettopp subwooferen, og den boksen all innmaten sitter i... så ganske skummelt ut, tror kanskje ikke jeg har noe inni der å gjøre :| Er det sånn at den store klumpen fortsatt kan ha strøm i seg, selv om den ikke har vært koblet til strømnettet på over en uke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...